سیمین نجفی در گفتگو با تابناک:
کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: روه گوشت، تخم مرغ، ماهی و پنیر را برای برای تامین پروتئین بدن، بسیار مفید بوده که لازم است سه بار در هفته مصرف ماهی را در سبد غذایی خود بگنجانیم.
کد خبر: ۳۹۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 15 March 2017
سیمین نجفی امروز در گفتگو  با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت: ما از میان ترکیبات مواد غذایی و نیاز بدن، باید  مواد غذایی مصرفی روزانه را طوری انتخاب کنیم که تامین کننده احتیاجات مختلف بدن ما باشد.

 وی با اشاره به غلات و سیب زمینی به عنوان  منبع اصلی  گلو سیدها  و انرژی، افزود: انواع رو غن ها و کره نیز ازمنابع مهم تامین انرژی به شمار آمده که بخش مهمی از غذای روزانه افراد، است.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در ادامه گفت:در برنامه ی غذایی به مسئله تنوع توجه کنیم، اما بهتر است که مصرف قندها و چربی ها در رژیم غذایی محدود و از دسته ی سبزیجات و میوه جات بیشتری استفاده شود.
 
نجفی به پرخوری و کم خوری هم اشاره کرد و خاطر نشان کرد: پیروی از این رژیم غذایی نادرست بوده چرا که اگر قبل از احساس سیری کامل دست از غذا برداریم و تا احساس گرسنگی و میل به غذا نکرده ایم، به غذا خوردن مشغول نشویم که در این صورت گرفتار زیاده خوری و عوارض آن نخواهیم شد.
 
وی تاکید کرد:  خوب جویدن غذا، توجه به بهداشت دهان و دندان، مصرف غذا در محیط آرام، زیاد آب نیاشامیدن در وسط غذا، خودداری از خوردن غذاهای پی در پی به تامین یک تغذیه سالم کمک می کند.

این کارشناس ارشد تغذیه گفت: سبزیجات و میوه جات تامین کننده انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند که البته شیر وماست هم در تامین ویتامین ها و کلسیم اهمیت زیادی دارند و قند، شکر و فرآورده های آن فقط تامین کننده ی گلوسید و انرژی بوده که لازم است مصرف آن ها محدود شود.

نجفی در خاتمه بیان کرد:  اگر هریک از ما نکاتی را که در باره تغذیه سالم است رعایت کنیم،  به آسانی می توانیم با مصرف غذای مناسب  انرژی کافی مورد نیاز را  با توجه به  سن و شرایط فعالیت خود تامین کنیم.
گفتگو از حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار