فردین منصوری در گفتگو با تابناک:
کارشناس مسئول مشاوره ی تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:داشتن برنامه ی سالیانه از ابتدای سال تحصیلی برای درس خواندن باعث کاهش استرس درزمان امتحانات می شود،همچنین مدیریت زمان باعث می شود از فرصت خود به نحو احسن برای استراحت و درس خواندن استفاده کنند.
کد خبر: ۴۲۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 25 May 2017
 فردین منصوری امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه،ا بیان اینکه توجه به آرامش دانش آموزان وایجاد  فضای مناسب از سوی خانواده ضروری است، گفت: در زمان امتحانات تنش بین اعضای خانواده موجب اضطراب دانش آموزان می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه که خانواده لازم است به آن توجه کنند این است که با سرکوفت و اجبار نمی توان یادگیری دانش آموز را بالا برد و به بیشرفت او‌منجر شد، بلکه باید فضایی در خانه ایجاد کنند که فرزندشان با آرامش درس بخواند.

کارشناس مسئول مشاوره ی تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه  خاطرنشان کرد: خواب کافی  در شب قبل ازامتحان و استفاده از تغذیه ی مناسب در کنار برنامه ریزی مناسب موجب موفقیت در امتحانات شده اگر خانواده با فرزند خویش تنش ایجاد کند سبب انتقال استرس به او‌ شده و اضطراب او در جلسه ی آزمون افزایش می یابد.

منصوری با اشاره به اینکه دانش آموزان بیست یا سی دقیقه قبل از برگزاری آزمون در مدرسه حاضر شوند، افزود:حتی الامکان دانش آموزان یک ساعت قبل از امتحان از مطالعه بپرهیزند چراکه موجب استرس در آنان می شود.

این مشاور تربیتی تصریح کرد: توصیه می شود دانش آموزان برای کاهش اضطراب یکبار برگه ی امتحانی را خوانده و سئوالاتی که مسلط هستند پاسخ داده و سپس به سئوالاتی که نیازمند تمرکز بیشتر است پاسخ دهند.

وی به انتخاب رشته ی دانش آموزان پایه ی نهم ( دوره ی اول متوسطه )، اشاره کرد و‌گفت:  دانش آموزان پایه نهم پس از دریافت کارنامه ، برگه هدایت تحصیلی را برای انتخاب رشته دریافت کرده که براساس ظرفیت و امتیاز آنان می توانند در رشته های مورد علاقه ی خویش، دست به انتخاب رشته بزنند. 

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار