مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال میزان ذرت تولیدی در استان کرمانشاه به 150 هزار تن برسد.
کد خبر: ۸۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 06 September 2015
اسماعیل پرویزی فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه افزود: امسال 15 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت ذرت رفت که 12 هزار و 500 هکتار آن در مناطق سرد و معتدل کشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته سطح زیر کشت ذرت در استان کرمانشاه 34 هزار و 500 هکتار بود، گفت: امسال شاهد کاهش حدود 19 هزار هکتاری سطح زیر کشت ذرت نسبت به سال گذشته بودیم.

پرویزی فر در ادامه در پاسخ به اینکه آیا کاهش دوباره سطح زیر کشت ذرت در شرایط کم آبی و خشک سالی در برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته باید سطح زیر کشت ذرت تا پایان برنامه ششم توسعه به 20 هزار هکتار می رسید که خوشبختانه اکنون به کمتر از این میزان رسیده ایم و در سال آتی نیز بیش از دو تا سه هزار هکتار کاهش سطح زیر کشت ذرت را انتظار نداریم.

پرویزی فر در ادامه از زارعان ذرت خواست تا مزارع خود را مجهز به سیستم های آبیاری قطره ای کرده و از ارقام زودرس و میان رس استفاده کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه ریزی در راستای کشت نشایی ذرت برای صرفه جویی در مصرف آب در شرایط خشک سالی و کم آبی خبر داد.

پرویزی فر افزود: بیشترین سطح زیر کشت ذرت در استان کرمانشاه در شهرستان های کرمانشاه و روانسر  کشت می شود.

 به گفته پرویزی فر برداشت ذرت در مزارع استان از روزهای آینده آغاز و تا اوایل آذر ماه ادامه می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار