امام جمعه کرمانشاه گفت: مسلمانان باید برای تقویت اتحاد خود ساعت به ساعت و لحظه به لحظه تلاش کنند.
کد خبر: ۱۵۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 26 December 2015
امام جمعه کرمانشاه گفت: مسلمانان باید برای تقویت اتحاد خود ساعت به ساعت و لحظه به لحظه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، آیت الله مصطفی علماء در بیست و هفتمین همایش بزرگ وحدت که با حضور علمای اهل تسنن و تشیع استان کرمانشاه، امروز(5 دی) در تالار برق کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به جمعیت یک میلیارد و 600 میلیون نفری مسلمانان دنیا، گفت: حیف است مسلمانان دنیا تکه تکه باشند و امروز دنیا از این تکه تکه بودن مسلمانان برای ضربه زدن به اسلام استفاده می‌کنند.

آیت الله علما از جمعیت بالای مسلمانان به عنوان یک سرمایه بزرگ یاد کرد که در هیچ جای دنیا یافت نمی‌شود و با تاکید بر لزوم حفظ اخوت و برادری در بین مسلمانان، آن را لازمه حفظ اسلام دانست

 امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مسلمانان باید قدر کلمه اخوت را بدانند، اسلام را از یک سرمایه علمی و فکری ویژه برخوردار دانست و گفت: مسلمانان باید برای تقویت اتحاد خود ساعت به ساعت و لحظه به لحظه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های خود در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکید خاصی بر روی کلمه اسلام داشتند، گفت: مسلمانان باید کلمه به کلمه توحید را با محتوای آن حفظ کنند.

آیت الله علما با بیان اینکه علمای شیعه و سنی برای حفظ اسلام باید از طرح مباحث تفرقه انگیز خودداری کنند، گفت: پرداختن به مباحث حاشیه‌ای به صلاح اسلام و مسلمانان نیست، کما اینکه تا امروز نیز این اتفاق نیفتاده و با وجود وجود اختلافات، اما اهل تسنن و اهل تشیع در ایران اسلامی بدون کوچکترین مشکلی با هم زندگی کرده و زندگی مسالمت آمیزی را در کنار هم دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه آنچه امروز جهان اسلام با آن مواجه است همان چیزی است که پیامبر اکرم(ص) نیز در ابتدای ظهور اسلام با آن مواجه بود، گفت: امروز همه مسلمانان باید خادم اسلام بوده و برای حفظ آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران با مبانی اسلام و با تفکر اسلامی به میدان آمد، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اسلامی بودن حرکت خویش توانست انقلابی بزرگ را در تفکرات دنیا ایجاد کند.

 آیت‌الله علما با تاکید بر این دیدگاه امام(ره) مبنی بر اینکه انقلاب را به دنیا صادر خواهیم کرد، گفت: امروز دنیا به این نتیجه رسیده که منظور امام خمینی(ره) از این جمله صادر کردن انقلاب با استفاده از توپ و تانک نبوده و جهانیان معنای این جملات امام و انقلاب ایشان را درک کرده‌اند.

آیت الله علماء سپس با بیان اینکه اگر دنیای اسلام را آزاد بگذارند جهانیان آثار و برکات اسلام را درک خواهند کرد، گفت: منظور از آزاد گذاشتن اسلام آزادگذاشتن معقول و عقلانی آن است.

 همایش بزرگ وحدت در استان کرمانشاه با حضور حجت الاسلام دکتر محمدحسن زمانی معاون امور بین الملل حوزه‌های علمیه و مسئولین ارشد استان و جمعی از علمای شیعه و سنی استان کرمانشاه برگزار شد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار