رییس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر 80 درصد بازار طلای کرمانشاه ساخت داخل است.
کد خبر: ۴۰۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 15 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا، مجتبی فیروزی با بیان اینکه 70 تا 80 درصد بازار طلای استان تولید داخل است، گفت: عرضه هرگونه طلای خارجی در بازار قاچاق محسوب شده و با آن برخورد می‌شود و این مورد به واحدهای صنفی طلافروشی اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: عرضه طلای خارجی در صورتی که از طریق برگ سبز وارد شده و عوارض گمرکی آن پرداخت شده باشد مجاز است که به دلیل قیمت بالای آن میزان فروش این نوع طلای خارجی پایین است.

فیروزی در خصوص علت تمایل برخی افراد برای خرید طلای خارجی، گفت: برخی شرکت‌های خارجی به دلیل داشتن دستگاه‌های پیشرفته و با کیفیت ساخت طلا، طلاها را در اشکال متنوع‌تر و زیباتری می‌سازند و این امر موجب شده برخی تمایل بیشتری نسبت به خرید این نوع طلاها داشته باشند، هرچند که هزینه خرید بسیار بالاتری نسبت به طلای ساخت داخل داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اجرت هرگرم طلای خارجی حدود 10 تا 20 هزار تومان نسبت به طلای داخلی بیشتر است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با بیان اینکه عمده طلای موجود در بازار استان از استان‌های تهران و اصفهان وارد می‌شود گفت: متاسفانه ساخت طلا در استان چندان رونق ندارد و بسیاری واحدهای طلاسازی به دلیل عدم داشتن دستگاه‌های پیشرفته و با کیفیت و عدم استقبال از طلای تولیدی آنها، ورشکست و تعطیل شده‌اند.

وی افزود: شرکت‌های مستقر در استانهای تهران و اصفهان به نسبت دستگاه‌های پیشرفته‌تری داشته و طلای ساخت آنها به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار