فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: پليس حرفه ای امنيت را با مشارکت مردم و جامعه تأمين می کند.
کد خبر: ۱۹۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 29 February 2016
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: پليس حرفه ای امنيت را با مشارکت مردم و جامعه تأمين می کند.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سردار منوچهر امان اللهی در جلسه جمع بندی نظارت معاونت اجتماعی افزود: معاونت اجتماعی به عنوان پل ارتباطی نيروی انتظامی با اقشار مختلف اجتماعی و رسانه ها در تعامل بوده و استفاده از ظرفيت ها و پتانسيل آن ها تامين امنيت را برعهده دارد.

وی ادامه داد: معاونت اجتماعی به دليل وسعت فعاليت‌های خود در حوزه‌های مختلفي از قبيل مشاوره و مددكاری، برآورد اجتماعی و سنجش افكار عمومی نسبت به مسائل گوناگون، اجرای فعاليت‌های آموزشی و جلب مشاركت عمومی به خصوص انعكاس دستاوردها و فعاليت‌های نيروی انتظامی از اهميت و ارزش والايی برخوردار است.

سردار امان اللهی با بيان اين كه پليس"حرفه ای"و "جامعه محور"، از اولويت های نيروی انتظامی است، گفت: شناسايی مشكلات، پاسخگويی به مطالبات مردمی، ارائه راهكار های لازم در خصوص پيشگيری و مقابله با جرائم از جمله ماموريت های معاونت اجتماعی است.

وی افزود: امروزه رويکرد پليس بر اين است که ضمن تعامل هدفمند و کارآمد با مردم، در بحث پيشگيری از جرائم و توليد امنيت پايدار قدم های مؤثرتری بردارد، چرا که اعتقاد داريم پليس به تنهايی قادر به توليد امنيت پايدار نبوده بلکه توليد امنيت يک محصول جمعی است و تمامی نهادها، سازمان ها و اقشار اجتماعی در توليد آن نقش دارند که بايد با همکاری و همدلی، نقش خود را در اين راستا به خوبی ايفا کند.

اين مقام انتظامی در ادامه، "اطلاع رسانی" و "آگاه سازی عمومی" را اساس كار معاونت اجتمامی دانست و گفت: رسانه، پل ارتباطی پليس با مردم و وسيله روشن سازی افكار عمومی است.

سردار امان الهی اطلاع رسانی به موقع از اقدامات و عملكرد پليس را بسيار مهم دانست و تصريح كرد: توسعه تعامل با مردم موجب جلب اعتماد عمومی و در پی آن افزايش مشاركت عمومی و سرمايه اجتماعی است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکيد بر اين مطلب که پليس حرفه ای به دنبال امنيت جامعه محور است، تصريح كرد: بايد احساس امنيت را در جامعه ارتقاء دهيم كه البته اين مهم به سادگی ميسر نيست و بايد از شيوه ها و ظرفيت های نوين و اثر گذار از قبيل رسانه و نخبگان استفاده شود.
 
وی با اشاره به اهميت مشارکت مردم در برقراری نظم و امنيت، تصريح کرد: با همکاری و همراهی مردم ضمن افزايش امنيت و احساس امنيت هزينه های برخورد با جرم نيز به شدت کاهش می يابد.

سردار امان الهی با تاکيد بر اهميت نقش سرمايه اجتماعی در ارتقاء عملکرد و جايگاه پليس، افزود: پليس بايد سرمايه های اجتماعی خود را با افزايش مشارکت اجتماعی ارتقاء دهد تا در مواقع نياز بتواند با کمک اين سرمايه اجتماعی از بروز بسياری از ناهنجاری های اجتماعی و جرم پيشگيری کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار