فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 88 مورد صید غیرمجاز آبزیان در استان کرمانشاه رخ داده است.
کد خبر: ۱۰۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 10 October 2015
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 88 مورد صید غیرمجاز آبزیان در استان کرمانشاه رخ داده است.

بهادر‌ چراغی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار تسنیم‌‌‌ در کرمانشاه، اظهار‌‌ داشت: در طول مدت شش ماهه ابتدای سال تاکنون بیش از 300 مورد شکار غیرمجاز پرندگان و پستانداران در استان کرمانشاه انجام شده که از این تعداد 308 مورد مربوط به پرندگان است.

فرمانده یگا‌‌ن‌‌ حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به شکار 25 پستاندار در این مدت، افزود: در این مدت پرندگان با ارزشی همچون درا‌ج، کبک، زنبور خوار، تیهو، قمری و کبوتر شکار شده‌‌اند‌‌‌.

وی با بیان اینکه در این مدت 215 مورد زنده‌گیری پرندگان به ثبت رسیده است، عنوان کرد: با تلاش‌‌های حفاظت محیط زیست استان در طول این مدت موردی از زنده‌گیری پستانداران و صید غیرمجاز خزند‌گا‌‌ن گزارش نشده است.

چراغی با اشاره به اینکه در این مدت پنج مورد شکار و صید در مناطق شکار ممنوع گزارش شده است، بیان کرد: در طول شش ماهه ابتدای سال تاکنون چهار قبضه اسلحه شکاری پران غیر‌مجاز در استان کرمانشاه کشف شده است.

فرمانده یگان‌‌ حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از کشف 34 سلاح مجاز کشف شده در این مدت خبر داد و گفت: در این مدت 194 مورد از ادوات و وسایل شکارچیان شامل 88 قفس چوبی‌، 68  تور زنده‌گیری، 21 قفس فلزی، پروژکتور و دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

وی از خلع ید دو مورد از اراضی تصرف شده منطقه حفاظت شده بیستون در این مدت خبر داد و گفت: در طول شش ماهه ابتدای سال تاکنون 14 مورد آتش‌سوزی در استان به وقوع پیوسته است که 147 هکتار از مناطق تحت مدیریت را شامل می‌‌شود.

چراغی بیان کرد: در طول شش ماهه ابتدای امسال تاکنون 115 مورد تخلف به ثبت رسیده است و 162 نفر از متخلفان زیست محیطی نیز در این مدت دستگیر شده‌‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار