حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی نوه بنیانگذار جمهور اسلامی ایران بر مزار شهید آیت الله اشرفی اصفهانی حضور یافت.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 17 October 2015
حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی نوه بنیانگذار جمهور اسلامی ایران بر مزار شهید آیت الله اشرفی اصفهانی حضور یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی، صبح امروز(25 مهر) با حضور بر مزار شهید اشرفی اصفهانی و دیگر شهدای کرمانشاه، با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وی سپس با حضور در منزل شهید اشرفی اصفهانی اظهار کرد: امام(ره) از همان ابتدا که برای اداره کشور برنامه داشتند روی علمای بلاد خیلی دقت نظر داشته و توجه ویژه ای می کردند که از پتانسیل علمای هر شهر به نحو شایسته استفاده شود.

وی افزود: عالم یک شهر شدن و معتمد مردم شدن کار دشواری است و اینگونه نیست که یک روحانی وارد شهری شود و از فردای آن روز محل رجوع مردم قرار گیرد. یک عمر زندگی خالصانه می خواهد تا عالمی محل رجوع مردم شود.

خمینی اظهار کرد: رفت و آمد، حرف ها و عملکرد فرزندان یک عالم باید روی موازین و اصول باشد تا پس از سالها مردم به او اعتماد کنند و آن موقع وی منشاء اثر خواهد شد.

وی افزود: سالم بودن زندگی خود عالم و فرزندان او نکته بسیار مهمی است که باید مورد توجه علما قرار گیرد.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: این خانه(منزل شهید اشرفی اصفهانی) نشانه حضور یک شخصیت عالم و بزرگ است که باید حفظ شود.

حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی نیز با بیان اینکه این خانه در سال 1341 و با قیمت 33 هزار تومان از سوی مردم کرمانشاه برای شهید اشرفی خریداری شد، گفت: این خانه خاطرات زیادی از چهارمین شهید محراب دارد و اکثر بزرگان نظام وارد این خانه شده اند.

فرزند شهید اشرفی اصفهانی ادامه داد: این خانه در دوران جنگ به نوعی مرکز فرماندهی جنگ بود و بزرگانی همچون شهید صیاد شیرازی، محسن رضایی و شمخانی به دفعات در این خانه حضور یافته و عملیات ها را هماهنگ می کردند.

وی خواستار تبدیل این خانه به موزه شهید اشرفی اصفهانی شد.

مراسم بزرگداشت سالروز شهادت چهارمین شهید محراب با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی، عصر امروز (25 مهر)در مسجد آیت الله بروجردی کرمانشاه برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار