رئیس نظام مهندسی معادن کرمانشاه از پیگیری احداث کارخانه تولید "آسفالت و ایزوگام" از قیرطبیعی برای نخستین بار در کشور در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۵۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰ 02 January 2016
رئیس نظام مهندسی معادن کرمانشاه از پیگیری احداث کارخانه تولید "آسفالت و ایزوگام" از قیرطبیعی برای نخستین بار در کشور در کرمانشاه خبر داد.

مرتضی عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به سفر اخیر رئیس سازمان نظام مهندسی معادن کشور به کرمانشاه اظهار کرد: این سفر منشاء اتفاقات خوبی برای حوزه معدن استان در بخش‌های مختلف از اکتشاف تا بهره‌برداری و استخراج بود.

عزیزی با بیان اینکه قرار شد برای فرآوری قیرطبیعی که مهمترین ماده معدنی استان است اقداماتی انجام شود، از پیگیری برای احداث واحد تولید ایزوگام و آسفالت از قیرطبیعی خبر داد.

به گفته این مسئول، این دو محصول از فرآورده‌های اولیه و ساده قیرطبیعی هستند که دانش تولید آنها نیز به صورت بومی در کشور وجود دارد.

وی افزود: مشابه چنین کارخانه‌هایی در کشور و کرمانشاه وجود داشته، اما از قیرصنعتی و پالایشگاهی در آن استفاده می‌شده نه قیرطبیعی و این نخستین بار در کشور است که تولید ایزوگام و آسفالت از قیرطبیعی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کرمانشاه خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از تولید این دو محصول و با بهبود شرایط کشور و برداشته شدن تحریم‌ها، به سمت تولید فرآورده‌های دیگر از قیرطبیعی برویم.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد در حوزه اکتشاف که در استان کرمانشاه کم کار شده برنامه ریزی‌های میان مدت و بلندمدت داشته باشیم و طرح‌هایی در این خصوص ارائه دهیم که با حمایت نظام مهندسی معادن کشور اجرایی شود.

رئیس نظام مهندسی معادن کرمانشاه اظهار کرد: همچنین رئیس سازمان نظام مهندسی معادن کشور در این سفر قول حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه معدن از اکتشاف تا استخراج، بهره‌برداری و فرآوری را دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود کمک به معدن‌داران خصوصا برای تخفیف در حقوق دولتی را از دیگر دستاوردهای سفر رئیس سازمان نظام مهندسی معادن کشور به کرمانشاه دانست و یادآوری کرد: متاسفانه حقوق دولتی معدن‌داران بر اساس پروانه اسمی آنها محسابه می‌شود، نه برداشت واقعی.

رئیس نظام مهندسی معادن کرمانشاه معتقد است، این شرایط و رکودی که بر معادن سایه انداخته به چالش بزرگ معدن داران تبدیل شده و آنها در حوزه حقوق دولتی بدهی فراوانی دارند که قرار شد به آنها کمک شود.

عزیزی همچنین از پیگیری برای ایجاد دفتر نمایندگی صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی در کرمانشاه نیز خبر داد و تاکید کرد: با ایجاد این دفتر معدن‌داران می‌توانند فعالیت‌های معدنی خود را بیمه کنند تا مشابه مورد اخیر که خسارت به معادن قیرطبیعی به دلیل بارندگی‌ها رخ داد و معدن‌داران را متضرر کرد، دیگر تکرار نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار