مدیرکل حوزه استاندار گفت: رسیدگی به درمان معتادان کار خداپسندانه ای است.
کد خبر: ۲۰۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 29 March 2016
مدیرکل حوزه استاندار گفت: رسیدگی به درمان معتادان کار خداپسندانه ای است.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ حمید رضا پیری امروز به همراه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از مجتمع نگهداری درمانی راه سعادت ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر شامل معتادان متجاهر، کارتن خواب و بی خانمان بازدید کردند.

وی در این بازدید تلاش برای درمان و رفع مشکلات معتادان را کاری خداپسندانه و همراه با اجر و ثواب عنوان کرد و افزود: افرادی که در این مسیر گام برمی دارند از ثواب و اجر ویژه ای برخودار خواهند شد زیرا کمتر کسی حاضر به انجام این کار است.

وی با تاکید بر بهره گیری از برنامه های علمی، تخصصی و فرهنگی برای ترک و درمان معتادان اظهار داشت: معتادان باید با روش های تخصصی و همچنین برنامه های فرهنگی از دام اعتیاد نجات پیدا کنند و باید تلاش شود تا این افراد برای ترک اعتیاد از کمترین مصرف متادون استفاده کنند.

پیری خاطرنشان ساخت: کار نگهداری معتادان و تلاش برای ترک آنها از دام اعتیاد بسیار کار ارزشمندی است و این موضوع منجر به ایجاد زمینه مناسب جهت بازگشت این افراد به کانون خانواده خواهد شد.

وی بیان داشت: هر قدم و گامی که برای نگهداری و پاک شدن معتادان از دام اعتیاد صورت می گیرد بسیار با ارزش است و ما از این اقدامات با جدیت در استان حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد و هر اقدامی که برای اثربخشی بیشتر این کار لازم باشد، انجام خواهیم داد.

همچنین در این بازدید دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای زودودن جامعه از وجود افراد کارتن خواب و بی خانمان علیرغم عدم امکانات و محدویت های اعتباری، خوشبختانه با نظارت و پیگیری مدیریت ارشد استان،شورای هماهنگی مبازره با مواد مخدر با هماهنگی دستگاه های مرتبط برای ایام نوروز امسال توانسته است بالغ بر300 نفر از افراد متکدی، متجاهر،  کارتن خواب و معتاد را به نحو شایسته ای ساماندهی نموده و تحت درمان و بازپروری قرار دهد.

علی شمشیری افزود: در پایان مراحل درمان، این افراد تحت آموزش های فنی و حرفه ای قرار می گیرند زیرا با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش داریم این افراد با کسب آموزش های مختلف دارای حرفه و شغل گردند زیرا با این روند آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش پیدا خواهد کرد و ما نهایت اهتمام خود را پاکسازی شهر از وجود معتادان متجاهر و بازپروری آنها بکار گرفته ایم.

همچنین مجتبی کرمی مدیر مجتمع نگهداری درمانی راه سعادت ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدرهم گفت:این مجتمع کمترین مصرف متادون برای ترک معتادین در سطح کشور را به خود اختصاص داده است و ایمان مداری و گرایش به سمت برنامه های فرهنگی در این مجتمع اولویت دارد.

به گفته وی در این مجتمع، معتادان هر دو هفته یکبار تحت ویزیت های درمانی و روحی و روانی قرار می گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار