مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه حفاظت از محیط زیست را وظیفه اصلی و عمومی همگان دانست و گفت: 48 گونه پستاندار، 180 گونه پرنده، 30 گونه ماهی، 35 گونه خزنده، یک‌هزار و 200 گونه گیاهی، در استان کرمانشاه وجود دارد.
کد خبر: ۴۳۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 06 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،غلامحسین کاظمی ، اظهار داشت: مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1972، پنجم ژوئن را روز جهانی محیط زیست اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه در کشور ایران از 15 تا 21 خرداد‌ماه به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است، ادامه داد: شعار امسال روز جهانی محیط زیست«من با طبیعت هستم» یادآور اهمیت و توجه به طبیعت و حفاظت از آن است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه حفاظت از محیط زیست را وظیفه اصلی و عمومی همگان دانست و گفت: در اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده‌«در جمهوری‏ اسلامی، حفاظت‏ محیط زیست‏ که‏ نسل‏ امروز و نسل‌های‏ بعد باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‌‏شود، از این‏ رو فعالیت‌های‏ اقتصادی‏ و غیر آن‏ که‏ با آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیرقابل‏ جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پیدا کند، ممنوع‏ است.»

به گفته کاظمی، 48 گونه پستاندار، 180 گونه پرنده، 30 گونه ماهی، 35 گونه خزنده، یک‌هزار و 200 گونه گیاهی، در استان کرمانشاه وجود دارد.

وی مساحت کل عرصه‌های زیست محیطی و طبیعی در کشور را بیش از 135 میلیون هکتار اعلام کرد و افزود: کرمانشاه با داشتن یک میلیون و 600 هزار هکتار جنگل و مرتع و حدود 163 هزار هکتار منطقه حفاظت شده بیشترین تنوع اقلیمی و زیستی در بین سایر استان‌های کشور را دارا است.

این مسؤول با اشاره به سفر این‌ روزهای گردشگران به عرصه‌طبیعی، اضافه کرد: گرمای هوا، وزش بادهای گرم در مناطق جنگلی و رعایت نکردن نکات ایمنی در سال‌های گذشته موجب آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و نابودی این منابع خدادادی شده است.

وی با استقبال از نقش‌آفرینی ائمه‌ جمعه، رسانه‌های ملی، شبکه‌های اجتماعی، خبرگزاری‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در آگاهی بخشی، اطلاع‌رسانی و تحریک‌پذیری جامعه در راستای تخریب حوزه‌های زیست محیطی بر ادامه همکاری‌ها و ارایه راهکارهای مناسب از سوی آن‌ها تاکید کرد. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار