فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه عامل بیش از 95 درصد آتش‌سوزی‌های محیط زیست عوامل انسانی است، گفت: در سه ماهه امسال 26 هکتار از اراضی تحت حفاظت محیط زیست استان دچار حریق شد.
کد خبر: ۴۵۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 06 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،فردین الفتی ، در خصوص وضعیت آتش‌سوزی‌ها در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان، اظهار کرد: در سه ماهه امسال هفت فقره
آتش‌سوزی داشتیم که باعث سوختن حدود 26 هکتار از اراضی تحت حفاظت محیط زیست استان شد.

وی ادامه داد: البته خوشبختانه وسعت و تعداد  آتش‌سوزی‌ها در سه ماهه امسال نسبت به سال گذشته روند نزولی داشته است.

به گفته این مسئول در سال 95 در مجموع 13 مورد آتش‌سوزی به وسعت 57 هکتار در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان رخ داد.الفتی معتقد است، روند آتش‌سوزی‌ها در تیر ماه سال جاری هم نزولی است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تاکید کرد: امسال و سال گذشته بیشترین میزان آتش‌سوزی‌ها را از مناطق بیستون و ورمنجه داشتیم و دلیل آن نیز حضور مردم برای تفریح و عدم رعایت نکات ایمنی است.

الفتی عوامل انسانی را عامل بیش از 95 درصد آتش‌سوزی‌ها در عرصه محیط زیست دانست و تصریح کرد: متاسفانه هنگامی که مردم برای تفریح به طبیعت می‌روند، آتش روشن کرده و سپس از خاموش شدن آن مطمئن نمی‌شوند و همین امر باعث آتش‌سوزی در عرصه محیط زیست می‌شود.

وی یادآور شد: این آتش علاوه بر سوزاندن درختان و گیاهان باعث از بین رفتن برخی گونه‌های جانوری هم می‌شود. اگرچه امسال موردی از تلفات گونه‌های جانوری نداشتیم، اما در سال گذشته مواردی داشتیم که پرنده‌ها و لاک‌پشت‌ها از بین رفتند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه از آمادگی یگان حفاظت محیط زیست استان برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها در این فصل خبر داد و خاطرنشان کرد: ما هم در
کرمانشاه و هم در شهرستان‌ها اکیپ‌های واکنش سریع تدارک دیده ایم که در زمان بحران به سرعت برای اطفای آتش پای کار می‌آیند.

الفتی در پایان از مردم هم خواست، هنگام حضور در طبیعت تا حد امکان از روشن کردن آتش  خودداری کنند و اگر هم مجبور شدند حتما هنگام ترک محیط از خاموش شدن آن مطمئن شوند. 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار