رییس دادگستری کرمانشاه گفت:تاکنون هیچ مبلغی از طرف دادگستری به هیچ یک از سرمایه گذاران مکتب فرش و گلیم و گبه پرداخت نشده است
کد خبر: ۴۵۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 06 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی دادگستری استان،دکتر عدالت خواه در نشستی با کانون وکلا و مرکز مشاوران ماده 187 دادگستری که مقرر شده است به صورت معاضدتی وکالت شکات پرونده مکتب فرش و گلیم و گبه را بر عهده بگیرند، به منظور هماهنگی بیشتر ، تشکیل جلسه داد.

رئیس کل دادگستری گفت به دلیل تعدد بالای شکات که بیش از 13 هزار نفر می باشند و حضور همزمان این تعداد در دادگستری ممکن نیست بر آن شدیم با استفاده از وکلای معاضدتی که تاکنون 80 نفر داوطلبانه اعلام آمادگی کرده اند، پرونده را پیش ببریم و بر اساس برنامه ریزی هر یک از وکلا ، وکیل تعدادی از این افراد را بر عهده بگیرند و دیگر نیازی به حضور شکات در دادگستری نباشد و با این شیوه پرونده را سریع تر به نتیجه مطلوب برسانیم.

ایشان ادامه داد: 65 درصد از شکات و سرمایه گذاران خانم ها هستند و پرونده  آنها به وکلای خانم واگذار می شود و 45 درصد از سرمایه گذاران که آقایان هستند پیگیری پرونده های آنها به وکلای آقا سپرده خواهد شد که مجموعا تعداد سرمایه گذاران 13793 نفر می باشند.

وی اضافه کرد:  البته تعدادی از این افراد بیش از یک قرارداد دارند و مجموعا 28911 قرارداد ثبت شده است . از این تعداد قرارداد، 4321 نفر قرار داد خود را فسخ نموده اند و اکنون 24590 قرار داد موجود می باشد که باید به کار آنها رسیدگی شود.

عالی ترین مقام قضائی استان یادآور شد: 31 نفر از کانون وکلا و 49 نفر از مرکز مشاوران 187 دادگستری به صورت معاضدتی و رایگان و با اعلام داوطلبانه ، وکالت پرونده این تعداد شکات را بر عهده می گیرند .

وی با بیان اینکه تقسیم بندی سرمایه گذاران صورت گرفته است و مشخص شده که هر وکیل وکالت چه تعدادی را از این سرمایه گذاران را بر عهده می گیرد خاطر نشان ساخت: تعدادی از سرمایه گذاران مبلغ سودی که دریافت کرده اند بیش از سرمایه سپرده گذاری بوده است و تعدادی، مبلغ کمتری دریافت کرده اند و برخی از این سرمایه گذاران هیچ سودی دریافت نکرده اند که همه اینها مشخص است و اعلام می شود تاکنون هیچ مبلغی از طرف دادگستری به هیچ سرمایه گذاری پرداخت نشده است.

دکتر عدالت خواه افزود: متاسفانه مبالغی که فرد متخلف از سرمایه گذاران دریافت کرده است بسیار بیشتر از اموالی است که اکنون موجود است و بسیاری از اموال که تلاش می شود به فروش برسد طبق نظر کارشناس ارزش آنها بسیار پایین تر از ارزش خریداری شده آن است.

ایشان اضافه کرد: دریافتی روزانه از مردم گاهی تا 2 میلیارد تومان هم رسیده است و این در حالیست که باید تلاش شود از محل فروش اموال موجود بعد از چند ماه مبالغی در حدود 200
الی 300 میلیون تومان جمع آوری شود و این کار را کند و سخت کرده است.

رئیس کل دادگستری تصریح کرد: متاسفانه فرد متخلف که سوابق زیاد کیفری از جمله سرقت مسلحانه در سابقه خود دارد با استفاده از غفلت مسئولین وقت اقدام به دریافت مجوز در زمینه تولید فرش دستباف در کارگاه غیر متمرکز به مدت 2 سال کرده است که بعد از مدتی نه تنها از حدود مجوز خود در زمینه فرش عدول کرده است، بلکه فعالیت اقتصادی خود را در زمینه های مختلف از جمله خرید اسب ، شتر ، سنگ های قیمتی ، ماشین و غیره ادامه می دهد و هیچ نظارتی هم از سوی مسئولین بر فعالیت غیر قانونی اش صورت نمی گیرد.

دکتر عدالت خواه یادآور شد اگر ورود دستگاه قضائی به این پرونده صورت نمی گرفت اکنون سرمایه های بیشتری از مردم به یغما برده شده بود و طبق گفته فرد متخلف و اسناد موجود،  ایشان تابعیت کشور افغانستان نیز داشته است و یقینا اگر این جریان ادامه پیدا می کرد با سرمایه های هنگفت متواری می شد.

لازم به ذکر است این جلسه از طرف رئیس کل دادگستری به منظور هماهنگی و تسریع در کار پرونده مکتب فرش و گلیم و گبه کرمانشاهان برای رسیدگی به مشکلات مردم برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار