معاون عمرانی استانداری کرمانشاه:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به دو برابر شدن اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده برای دهیاری های استان در سال جاری گفت: این رقم از 300 میلیارد ریال در سال گذشته به 600 میلیارد ریال افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴ 05 October 2015
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به دو برابر شدن اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده برای دهیاری های استان در سال جاری گفت: این رقم از 300 میلیارد ریال در سال گذشته به 600 میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مجتبی نیک کردار در جمع خبرنگاران ایرنا و ایسنا اختصاص این مبلغ به دهیاری های روستاها را نشانگر توجه خاص دولت به این بخش عنوان و تاکید کرد: امروز روستاییان بیش از هر زمان دیگری در معرض توجه دولت قرار دارند.

وی ادامه داد: تمام سعی و تلاش دولت بر این است که این نگاه که روستاییان شهروندان درجه دو هستند از بین برود و به همین دلیل طی دو سال اخیر سعی شده تا امکانات رفاهی بهتری برای آنان فراهم و شرایط به گونه ای باشد که از مهاجرت روستانشینان به شهر جلوگیری شود.

نیک کردار خاطرنشان کرد: طبق آمار اعلام شده در سال 1335 که اولین سرشماری نفوس و مسکن انجام گرفت تنها 210 شهر در ایران وجود داشت اما با گذشت زمان و افزایش جمعیت این تعداد در سرشماری سال 1390 به یک هزار و 331 روستا افزایش یافته بود و این به معنای آن است که در این مدت یک هزار و 121 روستا تبدیل به شهر شده اند.

وی با بیان اینکه روستاییان افرادی تولید کننده و شهرنشینان افرادی مصرف کننده هستند، گفت: باید کاری کرد که افراد روستانشین به ماندن در روستای محل زندگیش تمایل نشان دهد و امکاناتی که برای ساکنین شهرها فراهم است را برای آنان نیز فراهم کنیم.

بهره برداری از 339 پروژه عمرانی در روستاهای استان

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه به اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی روستانشینان خبر داد و گفت: در همین راستا و طی هفته دولت امسال 339 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر 75 هزار و 452 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

نیک کردار این پروژه ها را شامل سنگ فرش و بهسازی معابر، تکیل و ساماندهی فاضلاب، احداث جایگاه دفع زباله، تکمیل ساختمان دهیاری، احداث پارک و خرید وسایل بازی کودکان، احداث و تکمیل مسجد، تکمیل و تجهیز خانه عالم و احداث حسینیه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این پروژه ها با هدف بهینه سازی وضعیت بهداشتی و ارتقا سلامت عمومی جوامع روستایی و تقویت زیربناهای عمرانی روستاها اجرا شده است.

نیک کردار در پایان تلاش برای رفع بیکاری پنهان در روستاها را یکی دیگر از برنامه هایی عنوان کرد که دولت به دنبال آن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار