مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به مردم اطمینان داد، در تولید مرغ از هیچگونه هورمونی استفاده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 11 October 2015
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به مردم اطمینان داد، در تولید مرغ از هیچگونه هورمونی استفاده نمی‌شود.

دکتر نادر پرور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه با اشاره به کمپینی که اخیرا از سوی عده‌ای در فضاهای مجازی منتشر شده برای اینکه گوشت مرغ نخرند، اظهار کرد: با اطمینان به مردم می‌گوییم که مصرف هورمون برای پرورش مرغ از لحاظ علمی و عملی هیچ جایگاهی ندارد.

وی ادامه داد: استدلال برخی این است که چطور یک جوجه 50 یا 60 گرمی در مدت حدود 50 روز به دو کیلو تبدیل می‌شود و در پاسخ به آن باید گفت نژاد مرغ گوشتی به همین شکل است و حتی از نظر ژنتیکی هم این امر بررسی شده‌است.

به گفته این مسئول، وقتی که جوجه‌ها غذای مناسب داشته باشند و در شرایط بهداشتی رشد کنند، حتی در زمان کمتر یعنی حدود 32 روز به این وزن می‌رسند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هرکس علاقمند است می‌تواند برای تجربه این حرف، جوجه را ببرد و در محلی که خود می‌خواهد پرورش دهد تا ببیند بدون مصرف هرگونه هورمون بعد از مدتی جوجه به وزن حدود دو کیلوگرم می‌رسد.

پرور از مردم خواست به چنین شایعه‌های بی‌اساسی توجه نکنند و گوشت مرغ را با اطمینان مصرف کنند.

وی توصیه‌ای هم برای خرید مرغ به مردم داشت و تصریح کرد: بهتر است هنگام خرید از مرغ‌های با وزن کمتر از دو کیلوگرم استفاده شود.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه هرچه دوره پرورش مرغ طولانی شود، چربی‌های بدن مرغ نیز افزایش می‌کند، بیان کرد: در این صورت پول اضافی که بابت خرید مرغ پرداخت می‌شود، پول چربی است.

به گفته پرور، آنتی‌بیوتیک‌هایی که به مرغ داده می‌شود نیز عمدتا در بافت چربی ذخیره می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار