مشاور عالی استاندار کرمانشاه از اتمام 202 پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 11 October 2015
مشاور عالی استاندار کرمانشاه از اتمام 202 پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه تا پایان سال جاری خبر داد.

جعفر همتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از بهره‌برداری از 202 پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد و اظهار کرد: برای اتمام این پروژه‌ها 400 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: در سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه حدود یک‌هزار و 193 پروژه مصوب شد که این پروژه‌ها از برق‌رسانی به یک روستا تا احداث پتروشیمی و راه‌آهن غرب را شامل می‌شود.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در این مصوبات از طرح‌های 10 میلیونی تا میلیاردی در دست اقدام است، اضافه کرد: تا پایان سال 93 حدود 2 هزار و 300 میلیارد تومان در قالب 791 پروژه تحقق یافته و اجرایی شده است.

همتی با اشاره به حساسیت دفتر مقام معظم رهبری نسبت به اجرایی شدن مصوبات این سفر، بیان داشت: از خط اعتباری 8 هزار میلیارد تومانی سفر معظم‌له 2 هزار و 900 میلیارد تومان تا پایان امسال هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: در این مصوبات طرح‌های بزرگی چون راه‌آهن غرب، تعریض گردنه پاتاق با هزینه 90 میلیارد تومان، مهار آبهای استان، طرح‌های زیرساختی و مهارتی و اشتغال‌زایی با هزینه 924 میلیارد تومان مشاهده می‌شود.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه با اشاره به اختصاص خط اعتباری 700 میلیارد تومانی سفر رهبر معظم انقلاب برای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی استان، متذکر شد: 70 میلیارد تومان نیز برای تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار مردم قرار گرفت که 25 میلیارد تومان دیگر به آن افزوده شد.

همتی خاطرنشان کرد: برای اجرای 7 طرح آبادانی و عمرانی در روستاهای استان کرمانشاه اعتبار 313 میلیارد تومانی و برای اجرای 19 طرح محرومیت‌زدایی 130 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای طرح‌های عمرانی شهرها و حاشیه شهرها 62 میلیارد تومان در داخل کرمانشاه تخصیص یافته است، افزود: برای کمک به تجهیز مدارس 70 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه به اختصاص یک‌هزار و 100 میلیارد تومان برای بازسازی راه، احداث پاسگاه و مناطق نظامی اشاره کرد و یادآور شد: 42 میلیارد تومان برای احداث مساجد، خانه عالم، حوزه‌های علمیه و... هزینه شده است.

به گفته همتی، برای طرح‌های کشاورزی 230 میلیارد تومان و برای گسترش یادمان‌های دفاع مقدس و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت 38 میلیارد تومان از محل سفر مقام معظم رهبری تخصیص یافته است.

وی بیان داشت: مجتمع بزرگ یادمان گیلان‌غرب با 25 میلیارد تومان اعتبار در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تنها نمونه‌ای به یادگار از مقام معظم رهبری در این حوزه است.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه با تصریح اینکه 55 میلیارد تومان برای آموزش عالی و دانشگاه‌ها از اعتبارات سفر معظم‌له هزینه شده است، گفت: برای مراکز درمانی و بیمارستان‌ها 65 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

همتی از اختصاص 60 میلیارد تومان برای طرح‌ها و زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان خبر داد و گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های ورزشی 36 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات و تنگناهای مالی دولت و در ردیف‌های اعتباری سعی داریم تا ظرف یک تا دو سال آینده حامل خبر اتمام و به سرانجام رسیدن پروژه‌های این سفر پر خیر و برکت برای مردم باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار