عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است: اگر روزی کار غیرشرعی، غیرقانونی و غیراخلاقی ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با بخش دولتی صورت بگیرد، باید آن روز فاتحه تامین اجتماعی را خواند.
کد خبر: ۱۲۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 09 November 2015
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است: اگر روزی کار غیرشرعی، غیرقانونی و غیراخلاقی ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با بخش دولتی صورت بگیرد، باید آن روز فاتحه تامین اجتماعی را خواند.

عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به صحبت‌هایی که در خصوص ادغام بخش درمان تامین اجتماعی مطرح است، اظهار کرد: بخش درمان تامین اجتماعی از جمله بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و هرآنچه که متعلق به این سازمان است از عرق جبین کارگران به دست آمده و کسی حق ندارد به آن دست اندازی کند.

وی ادامه داد: این مراکز با حق بیمه کارگرانی بنا شده که در کارگاه‌ها دست و پا و حتی جان خود را از دست داده‌اند و هر کارگری 27 تا 30 درصد حقوق خود را به عنوان حق بیمه به تامین اجتماعی می‌پردازد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های قبل و بعد از انقلاب هیچ دولتی به تامین اجتماعی کمک نکرده و امکانات در اختیار آن قرار نداده، تصریح کرد: این سازمان بسیار موفق عمل کرده و هیچ سازمانی موازی تامین اجتماعی در کشور نداریم.

به گفته مصری اگر هم سازمانی موازی تامین اجتماعی در دولت وجود داشت، باید در بودجه هر سال 30 تا 40 هزار میلیارد تومان به آن بودجه اختصاص می‌دادیم.

وی تاکید کرد: بنای این سازمان از ابتدا خوب نهاده شده و حدود 60 تا 70 سال است که با خوش نامی کار  و از کارگران حمایت می‌کند و کارگران نیز با پرداخت حق بیمه خود این نهاد غیردولتی را حمایت می‌کنند.

وزیر اسبق رفاه و تامین اجتماعی اظهار کرد: از سوی دیگر امکانات بخش دولتی هم هیچوقت پاسخگوی نیازهای مردم نبوده و اگرچه ما در این بخش بیشترین پول را هزینه کرده ایم، اما کمترین بهره را برده ایم.

مصری ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با هر بخش دولتی را غیرشرعی دانست و تاکید کرد: این پول مال دولت نیست که بخواهد با بخش دولتی ادغام شود.

وی گفت: این کار از نظر قانونی هم اشکال دارد، چون ادغام یک بخش عمومی غیردولتی با بخش دولتی ممکن نیست و از نظر مالی هم ایراد دارد چون منابع تامین اجتماعی از بخش دولتی تامین نمی‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ادغام تامین اجتماعی را از نظر تشکیلاتی هم نادرست خواند و عنوان کرد: بخش درمان، از کارافتادگی، حوادث و ... جزو رئوس بیمه است و امکان جدا کردن آن وجود ندارد.

مصری افزود: اگر روزی این کار خلاف شرع، خلاف اخلاق و غیرقانونی انجام شود باید فاتحه تامین اجتماعی را خواند، اما کارگران به هیچ وجه اجازه این کار را نمی‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار