قائم مقام دانشگاه گرمیان عراق گفت: مایلیم از تجارب و نظرات اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه رازی بیشتر بهره‌مند شویم.
کد خبر: ۱۳۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 25 November 2015
قائم مقام دانشگاه گرمیان عراق گفت: مایلیم از تجارب و نظرات اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه رازی بیشتر بهره‌مند شویم.

به گزارش خبرنگار سرویس علمی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر سیروان حسن صالح در نشست خبری مشترک با رییس دانشگاه رازی که امروز(4 آذر) در محل سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه رازی برگزاری شد، گفت: شهر گرمیان عراق مابین سه استان سلیمانیه، کرکوک و دیاله قرار دارد و از نظر بعد مسافتی به استان کرمانشاه فاصله بسیار نزدیکی دارد.

قائم مقام دانشگاه گرمیان عراق گفت: دانشگاه گرمیان یک دانشگاه تازه تاسیس و نوپاست که تنها حدود 5 سال از زمان تاسیس آن می گذرد.

حسن صالح اظهارکرد: این دانشگاه دارای 25 گروه آموزشی است که اغلب آنها در مرکز شهر گرمیان عراق واقع شده اند، اما دانشکده های این دانشگاه در دیگر شهرهای عراق تقسیم شده اند، به گونه ای که دانشکده کشاورزی دانشگاه گرمیان در شهر کفری و دانشکده‌های تربیت بدنی و ادبیات در شهر خانقین واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه دارای تخصص هایی همچون ادبیات، هندسه، زبان، کشاورزی و ... است و در حال حاضر بیش از 5000 دانشجو و 200 عضو هیات علمی دارد.

قائم مقام دانشگاه گرمیان عراق اظهارکرد: ما در این دانشگاه هنوز درحال برداشتن قدم های نخست هستیم و در همین راستا به دنبال برقراری ارتباط با دیگر دانشگاه های کشور عراق و همچنین دانشگاه های خارجی از جمله دانشگاه رازی کرمانشاه هستیم.

حسن صالح افزود: در شرایط کنونی ما بیش از هرچیز به تبادل علمی به ویژه بهره‌مندی از اعضای هیات علمی دانشگاه رازی نیازمندیم.

وی تاکید کرد: مایلیم از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه رازی بیشتر بهره مند شویم.

قائم مقام دانشگاه گرمیان عراق در ادامه با اشاره به شرایط خاص امنیتی این کشور گفت: وجود گروه تروریستی داعش در عراق باعث شده که به نوعی زندگی در این کشور مختل شود و ما با یک گروه تروریستی نه، بلکه با یک کشور تروریستی در حال جنگیم، چراکه جنگ نیروهای عراقی با داعش در مساحتی به وسعت بیش از 1000 کیلومتر در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: این جنگ باعث شده که بخش اعظم بودجه کشور معطوف این کار شود و ما در دانشگاه های عراق با کمبود بودجه مواجه ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار