استاندار کرمانشاه گفت: حرکت در مسیر وحدت تنها در گرو استفاده صحیح از تعالیم پیامبر گرامی اسلام(ص) و قرآن است و متجاوزین و منحرفان از مسیر وحدت تابع پیامبر(ص) و قرآن نیستند.
کد خبر: ۱۵۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 26 December 2015
استاندار کرمانشاه گفت: حرکت در مسیر وحدت تنها در گرو استفاده صحیح از تعالیم پیامبر گرامی اسلام(ص) و قرآن است و متجاوزین و منحرفان از مسیر وحدت تابع پیامبر(ص) و قرآن نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله رازانی در همایش بزرگ هفته وحدت که پیش از ظهر امروز شنبه با عنوان «محمد رسول الله(ص)، پیامبر رحمت» در کرمانشاه برگزار شد، ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: جای سپاس است برای ما که این توفیق را داشته‌ایم که در سرزمین اسلامی متولد و پیرو پیامبر رحمت(ص) باشیم.

استاندار کرمانشاه در این همایش بر بهره‌گیری از رفتار و سیره پیامبر(ص) در زندگی تاکید کرد و گفت: نزدیکی به قرآن و تلاوت آن می‌تواند به عنوان یک مصداق در این زمینه مطرح باشد.

رازانی هم چنین بر بهره‌گیری از معارف قرآنی تاکید کرد و گفت: قرآن ما را به سعادت می‌رساند و هم چنین دستورالعمل‌های عملی برای زندگی به ما ارائه می‌کند.

وی یکی از دستورالعمل های عملی قرآن برای جامعه اسلامی را حفظ و تقویت وحدت دانست و گفت: آیات قرآنی در خصوص وحدت بیانگر اهمیت این اصل از نظر پروردگار متعال است.

رازانی با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) و گفت‌وگوی ایشان با برادرش هارون گفت: این داستان می‌تواند نمونه‌ای برای ما مسلمانان در ایجاد وحدت و برادری  در جامعه باشد، چرا که حضرت هارون برای جلوگیری و ترس از تفرقه در جامعه  در زمان غیبت موسی(ع) حتی با گوساله پرستی مبارزه نمی کند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت مسئله وحدت افزود: موضوع وحدت آنقدر مهم است که علاوه بر آیات صریح در آیات دیگری نیز به صورت پیچیده تر به آن اشاره شده است.

رازانی بار دیگر بر وحدت جامعه اسلامی تاکید کرد و آن را زمینه ساز پیشبرد امور دانست و گفت: وحدت آنقدر مهم است که هم دستورات صریح و هم دستورات غیرمستقیم در این زمینه به ما داده شده است.

وی بیان کرد: هر کس که  استفاده صحیح از تعالیم پیامبر(ص) و قرآن داشته باشد، مسیری غیر از مسیر وحدت را طی نمی‌کند و متجاوزین از این مسیر تابع پیامبر(ص) و قرآن نیستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار