مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلاب دانایی و معرفت بوده و انقلاب ما امروز با منطق و گفتگو خود را در جهان به اثبات رسانیده است.
کد خبر: ۱۷۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 01 February 2016
 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلاب دانایی و معرفت بوده و انقلاب ما امروز با منطق و گفتگو خود را در جهان به اثبات رسانیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان محبی  در مراسم زنگ انقلاب که پیش از ظهر امروز دوشنبه در دبیرستان دخترانه شهید مطهری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ۳۷ سال پیش در چنین روزی با فداکاری و مبارزات مردم با رهبری امام(ره) رژیمی طاغوتی که در زمینه‌های مختلف بر اساس روش نامعقول حرکت داشته سرنگون شد و انقلاب ما به ثمر نشست.

محبی با اشاره به وقوع انقلاب‌های متعدد در جهان طی دهه‌های گذشته افزود: انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب کمونیستی شوروی، انقلاب انگلیس و الجزایر از جمله انقلاب‌های جهان است اما آنچه انقلاب ما را از تمام دنیا متمایز می‌سازد تحول در تمام ابعاد و ارکان کشور است.

وی تصریح کرد: همه انقلاب‌های جهان تک بعدی به وقوع پیوسته بگونه‌ای که برخی برای آزادی، برخی برای فرهنگ، برخی برای اقتصاد و... انقلاب کردند اما انقلاب اسلامی ایران تحول و دگرگونی اساسی در تمام ابعاد آزادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، دینی و... بود که به رهبری مرجع بزرگ دینی به ثمر نشست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تعبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب ما انفجار نور بود و معنای نور در تفاسیر مقابل ظلمت قرار گرفته نور به معنای روشنایی و دانایی است و ظلمت به معنای تاریکی و نادانی و جهل است.

وی انقلاب اسلامی ایران را انقلاب دانایی، شناخت، آگاهی و معرفت توصیف و اظهار کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب تنها ۱۵ درصد دانشگاه‌های کشور را دختران تشکیل می‌دادند اما امروز ۶۰ درصد دانشگاه‌ها دانشجویان دختر هستند که مایه مباهات است.

محبی عدم امنیت و نبود شرایط مناسب را از جمله دلایل عدم ادامه تحصیل دختران در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: امروز انقلاب ما در تمام عرصه‌ها به پیشرفت دست یافته و دنیا نظاره‌گر عظمت ایران است.

وی بیان کرد: ایران کشوری با تاریخ و تمدن گذشته و دارای مردمی فهیم و اهل علم و عقلانیت است و امروز ایران اسلامی با منطق و عقلانیت، خود را در جهان به اثبات رسانیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان گفت: منطق و فرهنگ گفتگو روز به روز آینده کشور را به سمت ترقی و پیشرفت سوق می‌دهد و آینده کشور در دستان شما دانش آموزان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار