نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم و دفع نامناسب فاضلاب عامل ۱۰ درصد بیماری‌ها است.
کد خبر: ۱۸۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 28 February 2016
نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم و دفع نامناسب فاضلاب عامل ۱۰ درصد بیماری‌ها است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ایوب بیگی در نشست برنامه ایمنی آب استان که امروز در کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: کیفیت آب و برنامه‌های مربوط به ایمنی آب به دلیل ثأثیرگذاری بر سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عضو کمیته راهبردی برنامه ایمنی آب با بیان اینکه در تأمین آب شرب سالم به دلیل تغییرات آب و هوایی هم‌چون خشکسالی با چالش‌هایی مواجه هستیم عنوان کرد: باران‌های سیلابی و خسکشالی‌ها سبب افزایش آلاینده‌های آب می‌شود.

بیگی اجرای برنامه ایمنی آب را یکی از راهکارهای افزایش کیفیت آب دانست و افزود: این برنامه باید از حوزه آب‌ریز تا نقطه مصرف آب به درستی اجرا شود تا با کاهش عوامل بیماری‌زا 10 درصد سلامت ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه در کشور و در کار تیمی کشور ضعف وجود دارد گفت: برنامه ایمنی آب نیازمند کار تیمی است و برای موفقیت در این کار باید کار تیمی تمرین شود تا تحقق اهداف این برنامه به راحتی محقق شود.

بیگی با بیان اینکه محرمانه بودن اطلاعات در برنامه ایمنی آب معنایی ندارد اظهار کرد: هر دستگاه عضو در کارگروه برنامه مذکور با ارائه اطلاعات به موقع و کامل در رفع مشکلات و دستیابی به نتایج مطلوب تلاش کنند.

نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ثابت بودن اعضای کارگروه برنامه ایمنی آب در کنار پشتیبانی و حمایت‌های مالی و غیر مالی مدیران مربوطه سهم بسزایی در موفقیت دارد.

بیگی با اشاره به اینکه مشارکت استانداران در اجرای برنامه ایمنی آب حائز اهمیت است افزود: استانداران به عنوان بازوی کمیته برنامه ایمنی آب و با انعکاس اهداف این برنامه به آن‌ها سبب تسریع در امور مربوطه می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار