مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۹۹.۸ درصد خانوارهایی روستایی استان از نعمت برق برخوردار هستند.
کد خبر: ۱۹۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴ 02 March 2016
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۹۹.۸ درصد خانوارهایی روستایی استان از نعمت برق برخوردار هستند.

علیمراد مرادی مجد در گفتگو با خبرنگار مهر، از اضافه شدن ۱۸ هزار و ۱۴۲ مشترک جدید برق در استان کرمانشاه طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: با اضافه شدن این تعداد، مشترکین برق استان به حدود ۷۰۶ هزار مشترک رسیده است.

وی با بیان اینکه از مجموع مشترکین ۵۹۲ هزار مربوط به بخش خانگی است، افزود: جهت برق رسانی به مشترکین ۷۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۸۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۵۴ دستگاه ترانسفورماتور احداث و نصب شده و در مجموع ۱۱۲ هزار و ۴۲۶ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه همچنین اشاره ای به برق رسانی از طریق پنل های خورشیدی در استان داشت و گفت: با استفاده از پنل های خورشیدی تا کنون کار برق رسانی به ۵ روستای صعب العبور، ۲۵ مدرسه و ۵ مسجد با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال صورت گرفته است.

مرادی مجد پیک بار مصرف استان در سال جاری را ۶۸۴ مگاوات عنوان کرد و افزود: در سال گذشته گذشته این میزان ۶۷۰ مگاوات بوده که نشان دهنده افزایش مصرف نسبت به سال گذشته است.

وی خاطر نشان کرد: ۴۱ درصد انرژی مصرفی در بخش خانگی، ۱۸ درصد در بخش کشاورزی، ۱۸ درصد در بخش عمومی و مابقی در بخش صنعتی به مصرف رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه سرانه مصرف خانگی در استان کرمانشاه را یک هزار و ۸۶۹ کیلووات و در کشور ۲ هزار و ۷۶۵ کیلوات بوده که ۶۸ درصد نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

مرادی مجد همچنین سرانه مصرف برق در بخش عمومی استان کرمانشاه را ۲۲ هزار و ۶۱۹ کیلوات و میانگین کشوری مصرف در این بخش را ۱۳ هزار و ۹۳۷ کیلوات عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: در بخش کشاورزی نیز سرانه مصرف در استان کرمانشاه ۵۵ هزار و ۴۸۹ کیلوات و میانگین کشوری ۹۸ هزار و ۱۱۲ کیلوات است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه یادآور شد: در حال حاضر ۹۷ درصد روستاهای از نعمت برق برخوردار بوده در حالیکه میانگین کشوری در این زمینه ۹۶.۵ دهم است.

مرادی مجد ادامه داد: ۹۹.۸ خانوارهای روستایی در استان کرمانشاه و ۹۹.۶ خانوارهای روستایی در کشور از نعمت برق برخوردارند.

وی اظهار داشت: همچنین در حال حاضر ۳ هزار و ۱۰۰ چاه آب در استان کرمانشاه دارای برق بوده که این آمار در کل کشور ۲۳۰ هزار و ۹۰۳ چاه آب است.

مرادی مجد با بیان اینکه از سال ۸۵ سالانه ۲۵ تا ۲۶ درصد افزایش مشترکین برق در استان داشته ایم، یادآور شد: در استان کرمانشاه به ازای هر مشتریک ۱.۶۵ دقیقه خاموشی داریم که میانگین کشوری در این خصوص ۲.۴ دقیقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار