نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: پالایشگاه "آناهیتا" بر اساس برنامه زمان بندی پیش می‌رود.
کد خبر: ۱۹۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹ 07 March 2016
نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: پالایشگاه "آناهیتا" بر اساس برنامه زمان بندی پیش می‌رود.

عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، گفت: پالایشگاه آناهیتا بر اساس برنامه زمان بندی که برای آن در نظر گرفته شده پیش می‌رود و از برنامه عقب نیست.

وی ادامه داد: کار اجرایی در سایت پروژه متوقف نیست و کارگران و ماشین‌ آلات مشغول کار هستند.

به گفته عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، سهم آورده‌ای که در تعهد سهامداران بوده تاکنون پرداخت شده و پول در حساب پالایشگاه است و مشکل پول وجود ندارد.

مصری با اشاره به اینکه مردم کرمانشاه سال‌ها برای پالایشگاه آناهیتا صبوری کردند، اظهار کرد: عملیات احداث این پروژه در زمینی 571 هکتاری در شهریور ماه امسال از سر گرفته شد.

وی یادآوری کرد: این پالایشگاه  150 هزار بشکه‌ای حدود 12 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد که 85 درصد آن از تسهیلات صندوق توسعه ملی با بهره 4 درصد تامین می‌شود و 15 درصد باقی مانده را سهام‌دارن خواهند آورد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: به علاوه چون هیچ بانکی به تنهایی قادر به پرداخت تسهیلات این پروژه نبود، سندیکایی از پنج بانک صادرات، ملی، تجارت، ملت و صنعت و معدن برای پرداخت تسهیلات آناهیتا تشکیل شد.

مصری در خصوص سهام داران این پروژه نیز افزود: سهامداران این پروژه سازمان تامین اجتماعی(33.3 درصد)، صندوق بازنشستگی کشوری(33.3 درصد) و گروه نفت(33.4 درصد) هستند.

وی به توجیه اقتصادی پالایشگاه آناهیتا نیز اشاره کرد و ادامه داد:  این پروژه 10 سال معافیت مالیاتی دارد، خوراک آن با 10 درصد زیر قمیت فوب خلیج فارس تامین می‌شود و خطوط لوله تامین خوراک تا پشت درب پالایشگاه می‌آید و به علاوه بازار مصرف آن هم در داخل و خارج کشور وجود دارد.

به گفته عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، احداث این پالایشگاه می‌تواند خوراک بسیاری از صنایع پایین دستی را نیز تامین کند.

مصری بیان کرد: این پالایشگاه برای دو هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند و به علاوه در مرحله ساخت آن نیز چند هزار نفر مشارکت دارند.

پالایشگاه 150 هزار بشکه ای آناهیتا کرمانشاه آذر 1385 و در جریان دور اول سفر استانی دولت قبل به کرمانشاه تصویب و شهریور1387 کلنگ احداث آن با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی در زمینی به مساحت 571 هکتار در کیلومتر 15 جاده کرمانشاه به همدان به زمین زده شد، اما پس از مدتی بعللی از جمله مشکل تامین اعتبار، عملیات احداث این پروژه متوقف و از شهریور امسال مجددا آغاز شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار