مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: امام سجاد(ع) تداوم بخش نهضت کربلا است و با بیان دعاهای چندگانه در کتاب معتبر صحیفه سجادیه توانست فرهنگ عاشورایی را به نسل‌های بعد نیز منتقل کند.
کد خبر: ۳۱۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 13 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی اظهار داشت: امام سجاد(ع) تداوم بخش نهضت کربلا است و با تدوین دعاهای پنجاه‌ و چند‌گانه‌ای در صحیفه سجادیه توانست فرهنگ عاشورایی را به نسل‌های بعد نیز منتقل کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به نقش امام‌ سجاد(ع) در واقعه عاشورا و الگوپذیری جوانان از شخصیت والا، ارزشمند و برجسته ایشان در جهان اسلام، خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) وقایع روز عاشورا را با جزئیات به نسل‌های بعد منتقل کردند و اگر امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در واقعه تاریخی کربلا نبودند، امروزه وقایع مهم و حماسه‌ساز عاشورا را درک نمی‌کردیم.

وی با بیان اینکه دعاهای پرفیض و روشنگر امام سجاد(ع) در کتاب صحیفه سجادیه برای همگان قابل دسترسی است، ادامه داد: زیارت عاشورا به نقل قول از امام سجاد(ع) و به روایت امام باقر(ع) به عنوان بنیانگذار این زیارت‌‌نامه پر فیض و معنوی وجود دارد که سفارش همه ائمه اطهار(ع) بر مداومت در خواندن زیارت‌نامه عاشورا و استفاده از فواید و برکاتش در زندگی است.

قبادی با اشاره به جریان گسترده و حماسه‌ساز قیام امام‌ حسین(ع) در ادوار گوناگون و تاثیر آن در همه اقوام و ملت‌های جهان در تظلم ستیزی و دفاع از حق و حقیقت، ادامه داد: جریان قیام امام حسین(ع) هرساله نسبت به سال‌های قبل گسترده و فراگیرتر می‌شود و هیچ انسانی در جهان نیست که نسبت به شخصیت اباعبدالله الحسین(ع) بی‌شناخت باشد و یا از معرفت و سیره سیدالشهدا(ع) آگاه نباشد.

به گفته وی، اگر شناخت واقعی از شخصیت امام‌ حسین(ع) در جهان با جدیت و پیگیری مستمر از سوی محبان و ارادتمندان به این شخصیت تاریخی و بلند مرتبه جهان اسلام انجام شود ظرفیت و شرایط اساسی ظهور حضرت مهدی(عج) نیز فراهم می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حضرت ولی‌ عصر(عج) منتقم خون امام حسین(ع) و یاران وفادار ایشان است تا آزادگی و عدالت اجتماعی را در جهان پایه‌گذاری کند، اظهار داشت: حکومت حقیقی و عدل اسلامی توسط منجی بر حق عالم بشریت حضرت مهدی آل‌محمد(عج) در جهان برقرار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار