مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: پای یک کارگر در حین برداشت محصول ذرت در داخل دستگاه کمباین گیر کرد که باعث مصدومیت شدید این فرد شد.
کد خبر: ۳۳۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹ 29 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،سعید حیدرپور روز سه شنبه اظهارداشت: این حادثه در حین برداشت ذرت در محدوده روستای بینگرد در دهستان حومه بخش مرکزی از توابع گیلانغرب اتفاق افتاده است.
وی بیان کرد: این کارگر که مشغول جمع آوری ذرت هایی بوده که به علت وزش تندباد چند روز اخیر در سطح مزرعه پراکنده شده بود، به علت بی احتیاطی پای وی در قسمت هدر کمباین گیر افتاده و منجر به مصدومیت شدید وی شده است.
وی ادامه داد: این کارگر گیلانغربی بلافاصله با کمک مردم و نیروهای امدادی ابتدا به مراکز درمانی شهرستان انتقال یافت که به علت شدت جراحت به بیمارستان اسلام آبادغرب اعزام شده است.
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت که طبق اطلاعات دریافت شده از دکتر معالج ، به لحاظ شدت جراحات و احتمال قطع پا، این کارگر گیلانغربی نیازمند اعزام به مراکز درمانی استان کرمانشاه است.
حیدرپور افزود: وزش تندباد شدید باد در چند روز گذشته در گیلانغرب، بیش از 600 هکتار از زمین های زیرکشت محصول ذرت به میزان 40 درصد خسارت وارد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: ریزش محصول ذرت به علت تندباد شدید باعث شده است که کشاورزان به ناچار نسبت به جمع آوری آنها به صورت دستی اقدام کنند که کارگر یاد شده نیز در حین جمع آوری، باعث آسیب دیدگی شدید شد.
سطح زیرکشت ذرت دانه ای در سال زراعی امسال در گیلانغرب، 2 هزار و 702 هکتار است که تا قبل از وقوع تندباد پیش بینی می شد به طور میانگین از هر هکتار، هشت تن ذرت به ارزش 100 میلیارد ریال برداشت شود.
هم اکنون 25 دستگاه کمباین، کار برداشت ذرت را در زمین های کشاورزی گیلانغرب انجام می دهند و سه مرکز خرید در مناطق حاجیان و دهستان دیره به منظور خرید محصول مازاد برمصرف کشاورزان پیش بینی و ایجاد شده تا نسبت به خرید تضمینی محصول از طریق بورس کالا اقدام کنند.
شهرستان گیلانغرب 40 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و با تولید بیش از 22 نوع محصول، سالیانه بیش از 118 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار