مشاور ارشد فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) کشور گفت: امروز حفظ روحیه ایثار و از خودگذشتگی در جامعه عامل مهم پیش برنده نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نباید فاصله ای بین آن ایجاد شود.
کد خبر: ۳۴۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 10 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار الله نور نورالهی روز شنبه در آیین صعود چهار هزار نفری مردم و بسیجیان به ارتفاعات آوزین گیلانغرب که به مناسبت گرامیداشت سالگرد عملیات غرورآفرین مطلع الفجر برگزار شد، افزود: گرامیداشت خاطره رشادت های فرزندان ملت ایران در دوران دفاع مقدس در راستای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی است.
وی بیان کرد: صمیمیت و علاقه ای که در جامعه نسبت به شهیدان و جامعه بزرگ ایثارگران وجود دارد، ایجاب می کند که این مناسبت ها به همین عظمت برپا و گرامی داشته شود.
وی افزود: ایجاد هرگونه فاصله از تفکر شهید و شهادت، ما را از رسیدن به توسعه و پیشرفت و دستیابی به قله های موفقیت باز می دارد و ضربه های جبران ناپذیری نیز برای نظام اسلامی به همراه دارد.
وی با اشاره به اقتدار کنونی نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران در دنیا، اظهار داشت: این اقتدار مرهون ایستادگی و رشادت های مردان و زنانی است که در هشت سال جنگ تحمیلی در دفاع از کیان اسلامی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند.
مشاور ارشد فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) ادامه داد: عنوان دومین شهر مقاوم کشور برای شهرستان گیلانغرب نتیجه مقاومت، غیرتمندی، تفکر جهادی، سلحشوری و سازش ناپذیری مردم این منطقه بود.
سردار سرتیپ پاسدار نورالهی گفت: انتخاب گیلانغرب به عنوان دومین شهر مقاوم کشور متاثر از مقاومت و توفیق عظیم رزمندگان اسلام در عملیات بزرگ مطلع الفجر به عنوان زمینه ساز عملیات های بزرگ دیگر در جنوب کشور بود که باعث شد به توانمندی مردم سلحشور این منطقه بیشتر پی برده شود.
عملیات مطلع الفجر ساعت 30 دقیقه بامداد بیستم آذر سال 1360 با رمز مبارک یا مهدی ادرکنی در 2 محور منطقه عملیاتی گیلانغرب اجرا شد.
این عملیات به استعداد یک لشگر و با مشارکت نیروهای بسیج مردمی و عشایر منطقه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تیپ 58 ذوالفقار، هوانیروز و یک گردان از ژاندارمری وقت مشکین شهر در گیلانغرب اجرا شد.
عملیات مطلع الفجر، زمینه ساز اجرای عملیات های مهم فتح المبین و بیت المقدس بود که طی 27 روز نبرد بی امان علاوه بر آزادسازی ارتفاعات مهم شیاکوه، چرمیان، چغالوند و مناطق آوزین و گورسفید، بیش از 30 کیلومتر از خاک کشورمان در دشت گیلانغرب و تعداد 30 روستا در این مناطق از دست دشمن متجاوز آزاد شد.
به دست آوردن صدها غنائم جنگی و هلاکت و مجروح کردن یک هزار و 700 تن از نیروهای دشمن و به اسارت گرفتن 140 تن نیروهای بعث عراق، از دستاوردهای این عملیات بود که دریافت خبر اجرای موفق آن توسط حضرت امام (ره)، پاسخ محبت آمیز ایشان را برای رزمندگان در جبهه های عملیاتی غرب کشور درپی داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار