رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق:
سیروان محمد محمود گفت: پتانسیل های ویژه در کرمانشاه نیازمند برنامه ریزی مناسب برای جذب سرمایه گذاران خارجی به این استان است.
کد خبر: ۳۴۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶ 12 December 2016

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه، رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق در همایش فرصتهای سرمایه گذاری در استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیتهای استان کرمانشاه در بخش های تاریخی، مواد اولیه، نیروی کار متخصص و همچنین آب و هوای مناسب برای کشاورزی و گردشگری گفت: این پتانسیلها نیازمند برنامه ریزی مناسب برای جذب سرمایه گذاران خارجی به این استان است.

سیروان محمد محمود با ابیان اینکه با تاسیس سیستم بانکی بین المللی جدید در کرمانشاه سرمایه گذاران می توانند آسان ترین شیوه می‌تواند درآمد خود را جابجا کند، افزود: جذب سرمایه گذار در صورتی ممکن است که امکاناتی مانند زمین، آب، برق، معافیت از مالیات در اختیار سرمایه گذار خارجی قرار گیرد تا تولید آنها بیش از تولید در کشور خودشان باشد و تشویق شوند.

وی با اشاره به استان سلیمانیه عراق به عنوان مهمترین استان اقتصادی عراق، گفت: در اقلیم کردستان عراق حدود شش هزار کارگاه صنعتی کوچک و بزرگ داریم که سهم سلیمانیه از این تعداد قابل توجه بوده، همچنین 800 پروژه با سرمایه‌گذاری حدود 50 میلیارد دلار و در بخش‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و ... در این منطقه اجازه فعالیت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق افزود: اکنون 21 هزار شرکت داخلی و یا نمایندگی شرکت خارجی در اقلیم کردستان فعال هستند که سهم سلیمانیه از این تعداد 6260 شرکت است که 930 مورد آنها خارجی هستند و تولیدات آنها به سایر نقاط عراق ارسال می‌شود.

محمد محمود با بیان اینکه در اقلیم کردستان با وجود جنگی که با داعش داشتیم امروز صاحبت امنیت کامل هستیم و کمترین آسیبب را دیدیم، افزود: قوانین تولید در استان کردستان عراق و وجود امنیت در این منطقه فرصت کاملی برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می کند که در اقلیم کردستان سرمایه گذاری کنند.

رئیس اتاق سلیمانیه عراق گفت: با توجه به داشتن مرزهای مشترک "باشماق" و "پرویزخان" با ایران، می توانیم فرصتهای خوب بازرگانی را شروع کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار