رئیس مجمع هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان کرمانشاه:
رئیس مجمع هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: 60 نوع صنایع دستی در کرمانشاه داریم که در تولید ‌آن‌ها از مواد اولیه مرغوب استفاده می‌شود‌.
کد خبر: ۳۴۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲ 15 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،فیروز ناصری امروز اظهار داشت: صنایع دستی در استان کرمانشاه با داشتن قدمتی تاریخ از تنوع و گستردگی بسیاری برخوردار است.

 ناصری با بیان اینکه محصولات صنایع دستی با هزینه پایین و بدون نیاز به کارگاه و کارخانه‌های بزرگ تولید می‌شود، گفت: صنایع دستی در انزوا است و کشوری مانند چین از درآمد صنایع دستی ارتزاق می‌کند.

رئیس مجمع هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به رتبه سوم صنایع دستی در هنر، ادامه داد: 60 نوع صنایع دستی در کرمانشاه داریم که در تولید ‌آن‌ها از مواد اولیه مرغوب استفاده می‌شود‌.

این مسؤول به کسب 97 نشان ملی و 10 نشان بین‌المللی و در صنایع دستی استان اشاره و بیان کرد: هفت رشته صنایع دستی در استان از خدمات استاندارد‌سازی برخوردار هستند به‌طوری که سال گذشته 34 میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشته‌ایم‌.

ناصری با بیان اینکه در تولید گیوه 10 هزار مترمربع سالانه به سلیمانیه صادرات انجام می شود، تصریح کرد: سالانه 5 هزار مترمربع تولید گلیم داریم که به عنوان صنایع دستی دارای رنگ ثابت نخستین رواندازی است که سریع بافته می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار