در راستای مراقبت فعال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان؛
کرمانشاه- شبکه دامپزشکی و یگان حفاظت از محیط زیست شهرستان اسلام آباد غرب گشت مشترک مراقبت فعال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را اجرا کردند.
کد خبر: ۳۵۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹ 07 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از مهر،   دکتر صفدر منوچهری رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آباد غرب امروز شنبه در جمع خبرنگاران  از اجرای گشت مشترک در راستای مراقبت فعال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سد شیان و روستای لر این شهرستان خبر داد.

وی هدف از برگزاری گشت مشترک شبکه دامپزشکی و یگان حفاظت از محیط زیست شهرستان را مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی و مهاجر این منطقه عنوان کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این بازدید مشترک هیچگونه پرنده مشکوک یا تلف شده در این مناطق مشاهده نشد، افزود: پرندگان مهاجر به طور طبیعی میزبان اصلی ویروس آنفلوانزا هستند که امکان دارد این بیماری‌ را به پرندگان روستایی و صنعتی منتقل کنند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آباد غرب همچنین از برگزاری دوره آموزشی ترویجی آشنایی با بیماری آنفلوانزای فوق حاد در پرندگان و بیماری‌های مشترک انسان و دام ویژه روستاییان در ۵ روستای این شهرستان خبر داد.

دکتر منوچهری با بیان اینکه این دوره های آموزشی در روستاهای کمره سفلی، پلنگرد، حسن آباد، قباد شیان و خپگه شیان برگزار شد، گفت: در مجموع ۱۵۰ نفر در این دوره ها آموزش های لازم را فراگرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار