دکتر امید عبدی در گفتگو با تابناک:
معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه نشست قطب سوم پیشنهادات و تصمیماتی گرفته شد، افزود: با برنامه ریزی در راستای توانمندی و توسعه مناطق محروم، بتوانیم با تامین تجهیزات و تامین نیروی انسانی در آزمایشگاه با خرد حمعی مشکلات را همواره کرد.
کد خبر: ۳۹۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴ 08 March 2017
دکتر امید عبدی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، در نشست قطب سوم معاونان غذا و دارو کشور در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو ، اظهار داشت: مبنای ما توانمندسازی نیروهای آزمایشگاه  سلامت غذا، آرایشی- بهداشتی و مکمل ها است که با وجود نشانگرها بسیاری از مشکلات در زمینه قاچاق کالا حل می شود.

وی با اشاره اقدامات قانونی در جهت اصلاح مشکلات  کالاهای  قاچاق، خاطر نشان کرد: با هم افزایی و تقویت فعالیت های سازمان در جهت مبارزه با قاچاق کالا در شهرهای مرزی مضرات استفاده از آن ها را به مردم آگاهی می دهیم.

دبیر قطب سوم معاونان غذا و دارو کشور ادامه داد: اقدامات سازنده ای در جهت اقدام و عمل و همچنین مبارزه با قاچاق کالا با توجه به معظل بیکاری در شهرهای مرزی، انجام شده که  از فروش کالاهایی که سلامت افراد را  تهدید جلوگیری و اقلام کشف شده ضیط و توقیف شده است.

عبدی با بیان اینکه برای تامین نیروهای فنی در بیمارستان ها حرکت خوبی صورت گرفته و داروسازی بیمارستانی را شکل که جایگاه آن در بیمارستان ها تثبیت شد، خاطر نشان کرد: دستاوردهای قطب سوم  سازمان غذا و دارو در زمینه دارو، آرایشی - بهداشتی و مکمل ها مثبت بوده است.

 وی تصریح کرد:  مسئله برنج های قاچاق که استا نهای کردستان، کرمانشاه و ایلام با آن در گیر هستند باید مورد توجه قراربگیرد و اقدامات لازم در راستای مبارزه با کالاهای قاچاق صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه استان های  کرمانشاه، کردستان و همدان در تامین اهداف غذا و دارو در همایش دارو سازی کشور به عنوان بهترین قطب کشور شناخته شد، گفت: در بیمارستان ها نیز در جهت این اهداف کارهای خوبی انجام شده و تلاش می کنیم  در سال آینده در ارتقا خدمات و رضایت مندی ارباب رجوع در زمینه غذا و دارودستاوردهای خوبی داشته باشیم

 عبدی اظهار داشت: برخی از مشکلات تجهیزات بیمارستانی حل شده و هزینه تامین این تجهیزات در کردستان ۳۰ درصد کاهش یافته است اما در شرکت های توزیع  غیر دارویی ساماندهی نشده است و در ایلام ساماندهی این شرکت ها شروع شده است.

 وی جلوگیری از قاچاق کالا را فرصتی مناسب برای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان و تامین نیروهای فنی دانست و گفت:  برای نظارت به عطاری ها و آورایشگاهها تفاهم نامه ای را با سازمان غذا و دارو کشور بسته ایم که اقدامات آنان بیشتر بررسی شود.

عبدی بیان کرد: چالش های زیادی در زمینه اقدامات عطاری ها و آرایشگاهها وجود دارد که در این حوزه عرضه کنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان باید ساماندهی و به کار آنان نظارت و عملکردشان شفاف شود.

او استقرار تجهیزات را در بیمارستان ها ضروری دانست وگفت:  تجهیزات با توجه به نوع بخش بستری  باید  تفکیک شود که با هلدینگ سازی آن دستاوردهای خوبی داشته ایم و لازم است کهاز منابع در آمدی، خدمات دارویی، انبار دارویی، تجهیزات فیزیکی بیمارستان ها را توسعه بدهیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:  انحصار برخی  شرکت های   وارد و توزیع کننده اقلام دارویی باید شکسته شود و ما چندین بار ابن مسئله را با مسئولان مکاتبه کرده ایم.

 وی تشریح کرد:  برخی از محصولات خریداری شده توسط  هئی تامنای دانشگاه های علوم پزشکی کیفیت ندارند که در خریداری این تجهیزات سازمان غذا و دارو نظارت داشته باشد که به عنوان یک مشکل سازمان غذا و دارو باید ورود پیدا می کرد.
گفتگو از حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار