معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: کرمانشاه از استان‌های مهم و مؤثر در حوزه فرهنگ دینی است و برخی از کانون‌های این استان در سطح ملی مطرح است و جزو شاخص ترین مراکز فرهنگی ما در کشور است.
کد خبر: ۳۹۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 13 March 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، مرتضی طاهریان در همایش گرامیداشت بیست و چهارمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، افزود: هم اکنون ۲۳ هزار کانون در کشور داریم و فراگیرترین طرح قرآنی به اسم طرح تلاوت نور در حال اجرا است که اکنون۲۷ هزار مرکز در سراسر کشور طرح بزرگ قرآنی «تلاوت نور» را اجرا می‌کنند.

طاهریان با اشاره به تأکیدات مقام معظم به موضوع مساجد و کانونهای فرهنگی هنری مساجد گفت: شاه بیت فرمایشات رهبر معظم انقلاب این است که باید برای تحقق مساجد طراز اسلامی تلاش کنیم.مسجد طراز اسلامی به نیازهای تک تک اهالی محله پاسخ مناسبی میدهد و از بالاترین کارکردهای مسجد، کارکرد عبادی است اما مسجد از صدر اسلام تاکنون کارکردهای مختلفی داشته است.

طاهریان با بیان اینکه مسجد و مسجدی در مواقع بحران و نیاز به کمک و تهدیدات نظامی در خط مقدم قرار دارد، افزود: در مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۷۱ به این 
موضوع استفاده بیش از پیش از ظرفیت فرهنگی و تبلیغی مساجد برای مقابله با تهاجم فرهنگی اشاره شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار