رئیس اداره فرهنگی، هنری و امور اردویی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته ۲۸۵ پایگاه تابستانی به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در استان کرمانشاه اختصاص یافت که امسال شاهد افزایش این پایگاه‌ها هستیم.
کد خبر: ۴۳۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 08 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،سید‌رحیم زارعی اظهار داشت: در سال گذشته به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستانی 285 پایگاه و مرکز تابستانی برای آشنایی بیشتر دانش‌‍‌آموزان با مهارتهای مختلف و استفاده بهتر از ایام تعطیلات در نظر گرفته شد که امسال این تعداد افزایش خواهد یافت.

رئیس اداره فرهنگی، هنری و امور اردویی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به افزایش تعداد مراکز و پایگاههای تابستانی افزود: مراکز تابستانی شامل اردوگاه‌ها، پژوهشسراها، دارالقرآن‌ها، سالن‌های ورزشی است که تحت عنوان کانون مدارس و کانون‌های اقماری فعالیت دارند.

زارعی عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 84 هزار دانش‌‌آموز در استان از ظرفیت 285 پایگاه تابستانی استفاده کردند که با توجه به افزایش تعداد کانونهای مدارس در طرح اوقات فراغت امسال نسبت به سال گذشته دانش‌آموزان بیشتری در برنامه‌های کانون شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود 40 پایگاه و مرکز تابستانی در مرکز استان برای موضوع اوقات فراغت اختصاص یافته است بیان کرد: به طور میانگین هر کانون ظرفیت پوشش 6 مدرسه همجوار را دارد که بیشتر در حاشیه شهر قرار دارد.

رئیس اداره فرهنگی، هنری و امور اردویی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امسال نیز مانند سال گذشته اعتباری برای اجرای طرحهای اوقات فراغت اختصاص نیافته است و فرهنگیان در کانون‌ها با هزینه اندکی که از طریق شهریه کانون‌ها به دست می‌آید با خلاقیت برنامه‌ریزی‌های مربوط به اوقات فراغت را انجام می‌دهند.

زارعی افزود: درباره اختصاص اعتبار برای طرحهای اوقات فراغت در فصل تابستان برنامه‌هایی با کیفیت بهتر ارائه می‌شود و ظرفیت بیشتری نیز برای پوشش دانش‌آموزان در برنامه‌های کانونهای اقماری به وجود می‌آید.

وی با درخواست از اولیاء و والدین برای استقبال از این پایگاه‌ها اظهار کرد: مهارت‌آموزی و یادگیری حرفه کمک بسیاری به دانش‌آموزان در جهت شناسایی علاقه و استعداد آنها در آینده خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار