معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه شرایط بسیار ویژه‌ای برای توسعه بوم‌گردی و طبیعت گردی دارد.
کد خبر: ۴۴۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 21 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،علیرضا مرادی بیستونی ، با ارائه تعریفی از بوم گرد، اظهار کرد: بوم‌گرد مسافر عرصه‌های بکر و کمتر دست‌خورده‌ طبیعت است که با آگاهی و مسئولیت‌پذیری خویش، فرهنگ سفر به مکان‌های طبیعی را گسترش می دهد.
 

وی ادامه داد: بوم گرد برپایه‌ آگاهی‌های زیست محیطی خود کمترین تاثیر منفی را در مکان‌های مورد بازدید به‌جا می‌گذارد.
 
این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بوم‌گرد ضمن مبارزه با سبزشویی و کاهش مواد زاید، استفاده‌ پایدار از گوناگونی زیستی را ممکن می سازد.
 
مرادی بیستونی تصریح کرد: بوم‌گرد جوامع محلی و میزبان را محترم شمرده، به مشارکت کشانده و موجب تبادل فرهنگها می‌شود.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بوم‌گرد با سفر به عرصه‌های طبیعی موجب منافع مالی و توانمندسازی بومیان و حفاظت منطقه مورد بازدیدش می‌گردد.
 
وی تاکید کرد: بوم‌گرد طبیعت‌گرد خردمند است.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه به دلیل تنوع اقلیمی و محیطی شرایط بسیار ویژه و مساعدی برای توسعه بوم گردی دارد و در این بین راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی می تواند به این امر کمک ویژه ای کند.
 
مرادی بیستونی خاطرنشان کرد: منطقه اورامانات در استان کرمانشاه یکی از بکرترین نقاط کشور برای توسعه بوم گردی است که نیاز است بیش از پیش به آن توجه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار