رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه گفت:استان در حوزه نظامی به دلیل مرزی بودن از حساسیت ویژه ای در سطح کشور برخوردار است که با توجه به تمامی حساسیت ها در این استان، از نظر بروز جرایم حوزه نیروهای مسلح وضعیت مناسبی در سطح کشور داریم.
کد خبر: ۴۴۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 22 June 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، دکتر غلام الواری در نشستی خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد،افزود:در دستگاه قضایی ایران دو نوع محاکم داریم. محاکم عمومی و محاکم اختصاصی که سازمان قضایی نیروهای مسلح جزو محاکم اختصاصی است.
 
 وی خاطر نشان کرد:ادر سازمان قضایی نیروهای مسلح به هر جرمی رسیدگی نمی شود و این سازمان فقط وظیفه رسیدگی به جرم یک فرد نظامی یا انتظامی در راستای وظایف نظامی یا انتظامی اش را دارد و حتی اگر  هریک  این افراد جرمی را در ساعت استراحت خود و خارج از وظایف نظامی انجام دهد، صلاحیت رسیدگی به آن جرم در حیطه وظایف این سازمان نیست.
 
الواری اظهار داشت: تمام تلاش ما در سازمان قضایی نیروهای مسلح این است که با عملکرد صحیح، سریع و توام با دقت و بدون تبعیض موجب اعتماد و اطمینان به دستگاه قضایی کشور شویم.
 
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در استان کرمانشاه تصریح کرد: فرار از خدمت شایع ترین جرمی است که در این سازمان به آن رسیدگی می شودو ترک محل خدمت نظامی از سوی سرباز و یا کادر نظامی تا کمتر از 15 روز، فرار محسوب نمی شود و رسیدگی به آن در رده تخلفات انظباطی است و فرمانده یگان نظامی به آن رسیدگی می کند، اما اگر ترک محل خدمت بیش از 15 روز باشد، فرار از خدمت محسوب شده و رسیدگی به آن در حیطه وظایف دادگاه های سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

وی در ادامه بر تاکید بر اجرای اصل 156 قانون اساسی مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم، اظهارکرد: تمام تلاش ما بر این است که با برگزاری دوره های آموزشی و دیگر موارد پیشگیری، شرایطی را به وجود آوریم که فضای ارتکاب جرم از بین رود.
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار