اولین جلسه طرح مطالعاتی تفسیر المیزان، با حضور حجت الاسلام محرابی از اساتید حوزه و شاگردان آیت الله جوادی آملی، اساتید و دانشجویان علوم قرآنی، طلاب و اعضای علاقمند به مسائل دینی در محل سالن جلسات اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 06 July 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، امروز رضا کریمی ، در ابتدا ضمن معرفی طرح مطالعاتی المیزان و ارائه کلیاتی از روش گروه المیزان به حاضرین در جلسه،  اظهارداشت: حضور این تعداد از افراد در جلسه ای با موضوع یک تفسیر تخصصی و عمیق غنیمت و موجب دلگرمی است.

کریمی با اشاره به اینکه در حال حاضر جلد ششم تفسیر المیزان و‌ جلد 23 تفسیر تسنیم‌، در حال مطالعه و نکته برداری است، گفت: روش کار به این صورت می باشد که اعضای گروه هفتگی در حدود ۵۰ صفحه مطالعه کرده و نکات مهم را یادداشت برداری کرده و به گروه ارائه می کنند، در صورت لزوم مباحثه پیرامون نکات انجام می شود. 

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه  در ادامه گفت:علاوه بر این، مطالعه تطبیقی با تفسیر تسنیم توسط برخی اعضای گروه نیز انجام‌ می شودبه همه اعضا توصیه می کنم که هیچ خلاصه ای، خواندن متن اصلی تفسیر را جبران نمی کند بلکه درک خلاصه با پیش مطالعه متن اصلی عمیق‌تر و‌مفیدتر می شود، مطالعه آیات و‌ فهم آنها موجب انس و‌ نوری می‌شود که استعداد فهم مطالب و قضاوت صحیح را بالا ‌می برد. 

کریمی با اشاره به اینکه هر جمعه خلاصه نکات منتشر خواهد شد ابراز کرد: از دیگر برکات این فعالیت، یادداشت های است که در حین بحث در مورد نکات تفاسیر به وجود آمده است، تحلیلی تطبیقی تسنیم و المیزان نیز از دیگر فواید تشکیل گروه مطالعاتی المیزان است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار