مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 140 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان گیلانغرب طعمه حریق شده است.
کد خبر: ۴۷۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 05 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،مراد شیخ‌ویسی ، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون دو مورد حریق بزرگ در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان گیلانغرب رخ داده، گفت: وقوع حریق در جوار ارتفاعات سرکش شهرستان گیلانغرب که از روز چهار شنبه (یازدهم مرداد) آغاز و تا روز پنجشنبه ادامه داشت، یکی از این موارد بود.

شیخ‌ویسی با اشاره به شعله‌ور شدن چند باره این آتش‌سوزی، یادآور شد: وزش باد در منطقه کار اطفای حریق را سخت کرده بود، هرچند وزش باد سبب شد تا درختان این منطقه کمترین آسیب را در جریان آتش سوزی ببینند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اظهار کرد: آتش سوزی در منطقه پشته گیلانغرب صورت گرفت و حریق به ارتفاعات سرکش نرسید که اگر چنین اتفاقی می افتاد بواسطه جنگلی بودن ارتفاعات سرکش کار اطفای حریق در منطقه سخت و تا حدودی غیرممکن می‌شد.

وی با بیان اینکه در جریان این حریق  بین 100 تا 120 هکتار از عرصه های منابع طبیعی این شهرستان طعمه حریق شد، افزود: در این آتش‌سوزی 60 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی 
از نوع مرتعی به طور 100 درصدی در آتش سوخت و 60 هکتار دیگر که از نوع مراتع مشجر بودند نیز به میزان 20 درصد آسیب دید.

وی ادامه داد: دومین آتش سوزی بزرگ رخ داده در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان گیلانغرب از ابتدای امسال تاکنون نیز حدود دو هفته گذشته در منطقه چله گیلانغرب اتفاق افتاد که در جریان این حریق نیز حدود 20 هکتار از مراتع مشجر این منطقه طعمه حریق شد.

شیخ‌ویسی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون چندین مورد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان گیلانغرب رخ داده، اظهار کرد: بسیاری از این آتش سوزی‌ها در سطح محدود رخ داده و سریعا اطفاء شده‌اند.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون حدود 140 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان گیلانغرب طعمه حریق شده است.به گفته شیخ‌ویسی در حال حاضر هیچ آتش سوزی در استان کرمانشاه نداریم.

وی در ادامه عمده دلایل بروز آتش سوزی در شهرستان  گیلانغرب و کل استان را بی احتیاطی مردم در روشن کردن آتش عنوان کرد و از مردم خواست تا در گشت و گذار های خود در عرصه‌های منابع طبیعی استان مراقب بوده و در صورت روشن کردن آتش تا اطفای کامل آن منطقه را ترک نکنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار