مسئول شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه از راه اندازی سامانه بیماران خاص و صعب‌العلاج کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۵۱۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 26 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، حسین بیگلرین، با اشاره به وجود 38 هزار و 500 بیمار خاص و صعب العلاج در استان، گفت: متاسفانه این بیماران در کنار مشکلات بیماری با مشکلات دیگری از جمله مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی به هزینه سرسام آور درمان این بیماران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر فرانشیز داروهای خارجی نیز قطع شده و عملا این بیماران باید هزینه کامل داروهای خارجی را خود پرداخت کنند.

بیگلری کمبود دارو را مشکل دیگر این بیماران عنوان و تصریح کرد: معاونت غذا و دارو در این زمینه اعلام کرده که سهمیه داروی بیماران سرطانی را کم کرده‌اند که انتظار داریم دانشگاه در این زمینه پیگیری جدی داشته باشد.

مسئول شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه مشکل دیگر بیماران صعب العلاج استان را بخشنامه جدید کشوری عنوان کرد که بر مبنای آن بیماران صعب العلاج با مراجعه به مطب‌های خصوصی باید هزینه ویزیت را کامل پرداخت کنند و تنها هزینه ویزیت در درمانگاه‌های دولتی برای آنها رایگان است و این درحالی است که درمانگاه‌های دولتی کفاف این تعداد بیمار را نمی‌دهد.

وی افزود: از طرفی کرمانشاه و بیماران استان وضعیت اقتصادی خوبی ندارند و  وزیر بهداشت باید در زمینه استان کرمانشاه استثنایی قائل شود.

بیگلری در ادامه از راه اندازی سامانه متمرکز تحت عنوان سامانه شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: در این سامانه به آدرس kcsi.ir تمام انجمن‌های عضو شورا هستند و در حقیقت این سامانه پل ارتباطی دو طرفه میان بیماران و انجمن‌ها خواهد بود.

وی افزود: در این سامانه در کنار بخش‌های مختلف اطلاع رسانی و معرفی انجمن‌ها، میزان کمک‌ها، اسامی خیرین و اطلاعات علمی و آموزشی و نحوه کمک‌ها ارائه شده است.

بیگلری با اشاره به وجود بیش از 170 خیر سلامت ثبت شده در استان، گفت: احتمال این هست که خیرین بیشتری داشته باشیم، اما این تعداد به طور مستمر در حوزه سلامت و درمان استان فعال هستند.                  


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار