معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه کار ارزیابی واحد‌های آسیب دیده از زلزله توسط مسکن و شهرسازی تا پایان هفته جاری به اتمام می‌رسد، گفت: مردم جهت تشکیل پرونده برای بازسازی منازل باید به شهرداری‌ها مراجعه کنند.
کد خبر: ۵۳۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 29 November 2017
به گزارش خبرگزاری  تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری ،مجتبی نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در نشست فوقکار ارزیابی واحد‌های آسیب دیده از زلزله تا پایان هفته جاری به اتمام می‌رسد العاده کمیسیون ماده ۵ با موضوع زلزله در شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: برای تسهیل در روند بازسازی نیازمند یکسری ضوابط کلی هستیم تا مردم با بهره مندی از این تسهیل گری‌ها مجبور به رفت و آمد‌های موردی نشوند که این ضوابط جدید در طرح تفصیلی گنجانده می‌شود.

وی افزود: طبق قانون مردم در شهر‌های زلزله زده باید برای ساخت و ساز از شهرداری پروانه بگیرند.

معاون عمرانی استانداری گفت: در حاشیه‌های شهر سرپل ذهاب یک جمعیت حاشیه نشین ساکن شده اند که بدون رعایت ضوابط فنی اقدام به ساخت و ساز‌های غیر استاندارد و غیرمقاوم کرده اند که در این محلات شاهد وارد آمدن خسارت‌های بسیاری بر اثر زلزله بوده ایم. 

نیک کردار خاطرنشان کرد: این حاشیه نشینان اغلب مردم فقیری هستند که در مناطقی ناپایدار به لحاظ سازه ای، اجتماعی و اقتصادی زندگی می‌کنند که باید در حد توان کمک کنیم یک ساختار مناسب جدید در این مناطق شکل بگیرد و این کار یک خدمت به مردم آسیب دیده است.

وی با اشاره به اینکه باید به لحاظ فنی، اجتماعی و اقتصادی یک سامان جدید به شهر سرپل ذهاب داده شود، تأکید کرد: در هر جا سازه‌ای ناپایدار باشد حتما تخریب می‌شود، در غیر اینصورت پس از تایید فنی و کارشناسی، بنای آسیب دیده ترمیم می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار