عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) قم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری وضعیت معیشت مردم را نگران‌کننده دانستند و دولت در این خصوص باید پاسخ‌گو باشد، گفت: ساختارشکنان از فتنه ۸۸ درس عبرت بگیرند.
کد خبر: ۵۴۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 31 December 2017

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا شامگاه شنبه در چهارمین همایش در امتداد امام(ره) که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: فتنه‌گران که گمان می‌کردند موجب ضربه زدن به نظام می‌شوند، بابصیرت و آگاهی ملت ایران زمین خوردند.

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) قم ادامه داد: شرط اینکه یک جامعه به راه خود ادامه بدهد، این است که بداند امتحان‌هایی وجود دارد و باید با توکل به خدا، حفظ وحدت و هوشیاری از آن عبور کرد.

وی به فرمایشی از امام موسی‌بن‌جعفر(ع) اشاره کرد که دنیا را به دریای عمیقی تشبیه کرده که آدم‌های دانایی در موج‌های آن غرق شده‌اند و برای نجات از آن باید کشتی از تقوا ساخت که ناخدای آن عقل، سکان آن صبر و بادبان آن توکل باشد.

سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به اینکه ملت ایران در راه دفاع از انقلاب محکم و استوار ایستاده است و انقلاب ادامه یافته و آینده درخشانی دارد، گفت: انقلاب متعلق به همه مردم است و امام راحل در جواب موضوع حمله آمریکا گفتند اگر آمریکا به ایران حمله هم بکند، به چه کسی می‌خواهد حکومت کند؟ و این در واقع حکایت از این دارد که مردم پای انقلاب ایستاده‌اند.

به گفته وی، آمریکا پس از حمله به عراق و نابودی صدام، نتوانست در عراق حکومت کند و اعتراف کردند وارد عراق شده و سرمایه‌گذاری کردند ولی ایران الان در عراق نفوذ دارد که این حاکی از آن است مردم عراق در واقع آمریکا را نمی‌خواهند و رهنمودهای جمهوری اسلامی در این کشور نفوذ دارد.

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) قم خاطرنشان کرد: انقلاب دارای بنیان‌های محکم و جمهوری واقعی است و پایه‌های اسلامیت آن برگرفته از قرآن کریم، سنت پیامبر(ص) و سیره اهل بیت(ع) است و سندیت جمهوری اسلامی بر این پایه تنظیم شده است.

سقای بی‌ریا تصریح کرد: نظام براساس دستورات قرآن تنظیم شده است و شورای نگهبان حافظ قوانین جمهوری اسلامی است و در راس آن فقیه عادل، آگاه، مدیر و مدبر قرار دارد که در هیچ نظامی این کیفیت را نمی‌بینید، همان‌طور که می‌بینید رئیس‌جمهور آمریکا توزرد از آب درآمد و مشکلات زیادی دارد.

وی ترامپ را بددهن و سبک‌سر توصیف کرد و ادامه داد: صاحب‌نظران دنیا می‌گویند مقام معظم رهبری قدم جای پای امام راحل گذاشته‌اند و همان مسیر را توانسته‌اند پیش ببرند.

سقای بی‌ریا در پاسخ کسانی که بحث دیکتاتوری را پیش می‌کشند، گفت: تمام نظام‌های عالم یک نفر در راس آن قرار می‌گیرد که با عناوینی همچون رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیر، رهبر، رئیس حزب و... بسته به نوع حکومت آن کشور شناخته می‌شود و اگر ویژگی‌های اخلاقی و و مدیریتی نداشته باشد، رو به زوال است و نظامی ادامه می‌یابد که راس هرم کاملا مورد اعتماد باشد.

وی گفت: اسلامیت موجب شده مقام معظم رهبری اجازه ندهند انقلاب در جمهوری اسلامی از مسیر آرمان‌های اسلامی خارج شود و جمهوریت نیز دارد، چراکه مردم مسؤولان را همچون اعضای مجلس خبرگان، رئیس‌جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر با رای مستقیم انتخاب می‌کنند و رهبری و افرادی را که رهبری انتخاب می‌کند نیز با رای غیرمستقیم انتخاب می‌شوند که توسط نمایندگان مجلس خبرگان با توجه به ویژگی‌های عالی مشخص می‌شود.

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) قم با تاکید بر اینکه عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در هر زمانی موجب پیشرفت شده و بی‌توجهی به آن موجب شکست بوده است، متذکر شد: مقام معظم رهبری وضعیت معیشت مردم را نگران‌کننده دانستند و دولت در این خصوص مسؤول است و باید پاسخ‌گو باشد.

وی با بیان اینکه نباید به کمک بیگانگان چشم امید داشته باشیم و برای رفع مشکلات باید تلاش کنیم، تاکید کرد: برخی در تجمعات اخیر شعارهای ساختارشکن می‌دهند و با پرتاب سنگ و صدمه زدن به اموال عمومی موجب ایجاد آشوب می‌شوند و این افراد باید از فتنه ۸۸ درس عبرت بگیرند که در حماسه ۹ دی خروش مردم طومار افراد ساختارشکن را در هم شکست و الان نیز هیچ نگرانی وجود ندارد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار