معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۹ تیم بهداشتی از شهرستان‌های استان کرمانشاه با هدف ارائه خدمات بهداشتی درمانی رایگان و توزیع دارو، به روستا‌های محروممناطق زلزله‌زده اعزام شدند و روزانه به صورت ده گردشی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۵۶۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 03 February 2018

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۹ تیم بهداشتی از شهرستان‌های استان کرمانشاه با هدف ارائه خدمات بهداشتی درمانی رایگان و توزیع دارو، به روستا‌های محروممناطق زلزله‌زده اعزام شدند و روزانه به صورت ده گردشی فعالیت می‌کنند.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، ابراهیم شکیبا از فعالیت مجدد و مستمر ده گردشی‌ها در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: ۹ تیم بهداشتی از شهرستان‌های استان کرمانشاه با هدف ارائه خدمات بهداشتی، درمانی رایگان و توزیع دارو، به روستا‌هایمحروم مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و روزانه به صورت ده گردشی فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این تیم‌های بهداشتی، علی‌رغم فعال بودن تمامی مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت در مناطق زلزله‌زده در راستای توجه و رسیدگی بیشتر به وضعیت بهداشت وسلامت مردم در این مناطق و پیشگیری از شیوع برخی بیماری‌ها به این مناطق اعزام شده‌اند.

شکیبا اضافه کرد: پنج تیم در مناطق زلزله‌زده و روستا‌های شهرستان سرپل‌ذهاب، سه تیم در روستا‌های شهرستان ثلاث باباجانی و یک تیم در روستا‌های شهرستان گیلان‌غرب مستقرهستند.

به گفته این مسؤول، از این ۹ تیم، سه تیم از شهرستان کرمانشاه و ۶ تیم دیگر از شهرستان‌های صحنه، اسلام آباد‌غرب، سنقر‌و کلیایی، پاوه، جوانرود و روانسر هستند.

وی افزود: این تیم‌ها متشکل از پزشک، ماما، کارشناسان بهداشت محیط، بهداشت خانواده، بیماری‌ها، بهداشت حرفه‌ای و بهداشت روان است.

شکیبا تمامی خدمات بهداشتی، درمانی و توزیع دارو توسط این تیم‌ها را به صورت رایگان در مناطق زلزله‌زده اعلام کرد و گفت: علاوه بر پزشک و ماما که ویزیت رایگان و اقدامات

درمانی مورد نیاز را در این مناطق انجام می‌دهند، کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها مراقبت‌های لازم را در خصوص غربالگری افراد مشکوک مانند افراد سرماخورده در فصل سرد راانجام داده و با نمونه‌گیری و پیگیری آن مانع از رشد بیماری‌های شایع در این مناطق می‌شوند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون گروه‌های خطر مانند نوزادان، مادران باردار و سالمندان در هنگام وقوع زلزله نیز دارای اهمیت بسیار بالایی بوده، اضافه کرد: واکسیناسیون‌های مادرانباردار باید با توجه به زایمان‌هایی که پس از زلزله در این مناطق وجود داشته و همچنین گروه‌های خطر ادامه پیدا کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: کارشناسان بهداشت محیط نیز با کنترل بهداشت مواد غذایی، نمونه‌برداری از منابع آب، نظارت بر دفع آب و فاضلاب و دفعپسماند‌ها بر بهداشت و سلامت منطقه تاثیر‌گذار هستند.

شکیبا اظهار داشت: کارشناسان بهداشت خانواده نیز مباحث مربوط به خانواده، بهداشت باروری، سلامت نوزادان و مادران‌باردار را بررسی و اقدامات لازم در این خصوص را انجام می‌دهند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار