مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: برخورد با عرضه‌کنندگان مرغ زنده در 12 شهرستان استان آغاز شده‌ و در دو شهرستان دیگر نیز به زودی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 14 August 2015
دکتر نادر پرور با اشاره به تشدید نظارت‌ها و برخورد با عرضه‌کنندگان مرغ زنده، خاطرنشان کرد: مرغ‌ زنده‌فروشان عامل اصلی تهدید سلامت مردم و جامعه هستند.

وی با بیان اینکه خود عرضه‌کنندگان مرغ زنده اولین گروه در معرض خطر هستند، یادآور شد: افرادی که کشتار غیرمجاز مرغ زنده انجام می‌دهند منتقل کننده انواع بیماری‌ها خصوصا آنفلوآنزای پرندگان به جامعه هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه انواع مسمویت‌ها را نیز از جمله پیامدهای مصرف مرغ غیرمجاز و غیربهداشتی دانست.

وی یادآوری کرد: در کنار اطلاع‌رسانی که به مردم داشتیم، برخورد با عرضه‌کنندگان را نیز با هماهنگی مدیریت ارشد استان و سایر دستگاه‎ها در دستور کار داریم.

پرور یادآوری کرد: بدون اغماض با عرضه‌کنندگان مرغ زنده برخورد خواهد شد و این کار با همکاری سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کار در همه شهرستان‌های استان نیز پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: در برخی از شهرستان‌ها مانند دالاهو، سنقر، پاوه و گیلانغرب مشکل عرضه مرغ زنده نداریم، اما در برخی مناطق مانند خود کرمانشاه مشکل جدی است.

پرور معتقد است : عامل اصلی که می‌تواند مانع گسترش عرضه مرغ زنده شود، عدم استفاده خود مردم است، زیرا وقتی که تقاضا نباشد عرضه هم نخواهیم داشت.

به گفته این مسئول مردم باید بدانند خرید مرغ زنده اصلا از نظر اقتصادی به صرفه نیست، زیرا حدود 30 درصد آن ضایعات است.

وی در ادامه از مردم خواست مرغ مورد نیاز خود را با اطمینان خاطر از مراکز معتبر که گوشت مورد تایید دامپزشکی را عرضه می‌کنند، تهیه نمایند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: گوشت مرغ مراکز معتبر از شش کشتارگاه تایید شده استان تامین می‌شود که از این تعداد سه کشتارگاه در کرمانشاه، یک کشتارگاه در سنقر، یک کشتارگاه در اسلام‌آبادغرب و یک کشتارگاه در روانسر است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار