فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه گفت: هوانیروز قهرمان نخستین یگانی بود که به جنگ دشمن بعثی رفت و به دفاع از کشور برخاست و در این دوران 500 هزار ساعت عملیات پروازی را انجام داد.
کد خبر: ۷۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 18 August 2015
 امیر یوسف قربانی صبح امروز در جمع طلاب و روحانیون ممتاز حوزه علمیه 18 استان کشور در سالن اجتماعات پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه، اظهار کرد: جوانان و فرزندان این مرز و بوم توانستند در اوایل انقلاب با توکل به خدا و رهبری امام، ناآرامی‌های رخ داده در منطقه غرب و پاوه را آرام کنند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه ادامه داد: نیروهای هوانیروز نیز در این راستا تلاش‌های فراوانی در زمینه خدمت به نظام و انقلاب انجام دادند.

وی هدف از تشکیل هوانیروز را ایجاد تشکیلاتی با واکنش سریع بر اساس دکترین نظامی در زمینه دفاع از کشور دانست و افزود: با وجود این ویژگی‌های بود که دشمن در ابتدای جنگ با یک ارتش تا دندان مسلح به ایران حمله کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هوانیروز قهرمان نخستین یگانی بود که به جنگ دشمن بعثی رفت و به دفاع از کشور برخاست و در طول جنگ تحمیلی 500 هزار ساعت عملیات پروازی را انجام داد.

به گفته قربانی، بالگردهای هوانیروز عاملی مهمی در مقابل تانک‌های رژیم بعثی بود و ولایت‌مداری یکی از ویژگی‌ها و مولفه‌های هوانیروز و شخصیت‌های ارزشمندی هم‌چون شهید شیرودی و کشوری نمونه بارز این امر هستند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه بیان داشت: شهیدان شیرودی و کشوری با جان‌فشانی‌های فراوان خدمات شایسته‌ای را در ابتدای جنگ برای انقلاب اسلامی انجام دادند.

وی با اشاره به رشادت‌های این دو شهید بزرگوار، گفت: در ماموریتی که زمان انقلاب به این شهیدان داده شده بود مبنی بر حمله به سوی مردم از طریق بالگردها، این دو شخصیت گران‌قدر با دست‌کاری بالگردها از دستور مافوقان خود پیروی نکردند و با بالگردهای هوانیروز هیچ‌گاه حرکتی علیه مردم انجام ندادند.

این مسئول یادآور شد: شهید یحیی شمشادیان نیز قبل از شهادتش رادیوهای بالگرد خود را خاموش می‌کند که تنها به ندای خدا و شهادت گوش فرا دهد و با شجاعت و دلیری به شهادت برسد.

قربانی نقش تاثیرگذار هوانیروز در عملیات غرورآفرین مرصاد را یادآور شد و گفت: پایگاه یکم رزمی هوانیروز نقش بسزایی در نابودی منافقان داشت و خدمات گسترده‌ای در آن انجام شد.

گفتنی است طلاب حوزه‌های علمیه استان‌های مختلف کشور از بالگردها و  بخش‌های مختلف محوطه پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه بازدید کردند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار