مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: طرح استراتژیک کاهش طلاق به منظور ارائه راهکارهای رفع این معضل در استان کرمانشاه تدوین شد.
کد خبر: ۹۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 21 September 2015
مجتبی قبادی‌ اظهار‌ داشت: با توجه به وضعیت موجود ازدواج و طلاق، راهکارهای کاهش طلاق در استان مهمترین جایگاه را در برنامه‌ریزی اجتماعی و فرهنگی استان در کار‌گروه اجتماعی و فرهنگی به خود اختصاص داده است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های تدوین شده برای کاهش آمار طلاق در استان، عنوان کرد: در این راستا کمیسیون کاهش طلاق تشکیل شده است و بعد از جلسات متعدد و با همکاری ادارات مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی طرح استراتژیک کاهش طلاق تدوین شد.

قبادی با بیان اینکه اساس طرح استراتژیک کاهش طلاق، ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی به مخاطبان در معرض این آسیب است، گفت: مهمترین برنامه در نظر گرفته شده پیگیری و انجام این گونه آموزش‌ها از طریق سازمان‌های دولتی و غیردولتی است.

وی افزود: بهترین راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی علاوه بر فراهم کردن مطلوب و به‌هنجار عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استفاده از آموزش‌های هدفمند و مداخلات روانشناسی توسط افراد متخصص است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به جایگاه چهارم نرخ طلاق کرمانشاه در کشور، عنوان کرد: آمار طلاق در استان نگران کننده است و میزان نرخ طلاق در استان تا حدودی معلول وضعیت بد اقتصادی و شاخص‌های نامطلوب آن است.

قباد‌ی با بیان اینکه وقوع طلاق در برخی جوامع عادی و طبیعی و در برخی از جوامع به عنوان یک مسئله تلقی می‌شود، افزود: در حال حاضر میانگین سن ازدواج در مردان و زنان در استان افزایش یافته است و با روند روبه کاهش ازدواج در مقایسه با سال‌های گذشته نیز روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه میزان ازدواج و طلاق در یک جامعه به مثابه معیار عدم ثبات و تزلزل اجتماعی آن تلقی می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی برای افزایش روند ازدواج و تقویت بنیان خانواده توجه جدی مسئولان و افزایش اعتبار دستگاه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی را می‌طلبد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه آموزش در مدارس، دانشگاه و محله‌هایی که به نوعی در خطر آسیب‌های اجتماعی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، گفت: این آموزش‌ها توانایی حل مسائل و مشکلات که نقش تعیین کننده‌ای در تامین سلامت روانی، موفقیت فردی و زندگی سالم دارد را افزایش می‌دهد.

قباد‌ی با بیان اینکه موضوع آموزش مهارت‌ها دغدغه تمامی مسئولان دستگاه‌‌های فرهنگی و اجتماعی است، گفت: از جمله اهداف کار‌گروه اجتماعی و فرهنگی استان تلاش برای گسترش و هدفمند کردن بیشتر این نوع آموزش‌ها است.

وی با بیان اینکه موضوع آموزش مهارت‌‌ها در محله‌های حاشیه‌نشین به طور جدی پیگیری می‌شود، عنوان کرد: با توجه به آخرین آمار بیشترین میزان ازدواج مربوط به شهرستان‌های قصر‌شیرین، دالا‌هو، جوانر‌ود و پاو‌ه و بیشترین میزان طلاق مربوط به شهرستان‌های کنگاور، اسلام‌آباد غرب و کرمانشاه است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار