دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:
باید سرمایه بزرگ پیامبر رحمت را مبنای تولیدات فرهنگی و هنری قرار دهیم دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: راه حل جلوگیری از تحریف و زوال هویت فرهنگیِ ما بهره مندی از سرمایه بزرگ پیامبر رحمت به عنوان مبنای تولیدات فرهنگی و هنری است.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ 13 June 2022

سید مجید امامی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: باید در راستای توسعه صنایع فرهنگی در کشور یک اتفاق بزرگ بیفتد که ما هم در قرارگاه صنایع فرهنگی ذیل شورای فرهنگ عمومی از آن حمایت می‌کنیم و به این ترتیب از ساخته، پرداخته و بازار پردازی شدن قهرمانان، شخصیت‌ها یا کاراکتر‌های بزرگ کرمانشاه حمایت می‌کنیم.

وی افزود: نام و رسم این حرکت باید در مجموعه شورای فرهنگ عمومی استان پیگیری شود که امید است در جلسات آتی رخ دهد، اتفاق بزرگ دیگر این است که با کمک برادران اهل سنت و شهر‌هایی که اهل سنت در آن‌ها همواره پیشگامی در عرصه فرهنگ و هنر داشتند، ذیل یکی از جشنواره‌های شورا، دبیرخانه جشنواره ملی پیامبر رحمت را به شهرستان‌های استان کرمانشاه و سایر شهر‌هایی که اهل سنت در آن حضور دارند، منتقل کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: اگر ما نتوانیم حافظه فرهنگی مان را مبتنی بر شخصیت پیامبر اعظم که مشترک بین همه مسلمانان جهان است، بازسازی کنیم طبعا نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که هویت فرهنگی مان در شرایط جهانی، آماج تحریف و زوال قرار نگیرد، راهش این است که ما سرمایه بزرگ پیامبر رحمت را مبنای تولید فرهنگی و هنری قرار دهیم.

امامی در ادامه خاطر نشان ساخت: یکی از دغدغه‌های اینجانب این است که جشنواره پیامبر رحمت را با محوریت استان کرمانشاه به عنوان یکی از رویداد‌های بزرگ تولید محتوای فرهنگی در کشور بتوانیم راه اندازی کنیم.

وی گفت: ما در شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌ها در روز‌های گذشته مفصلا درباره احیای شورا، کارآمد و مساله محور شدن شورا بر اساس نیاز‌های فرهنگی استان و شهرستان و بهره گیری از ظرفیت بالای استان کرمانشاه در تحقق اهداف ملی مانند آنچه در برنامه ترویج سیره نبوی شورای فرهنگ عمومی دنبال می‌کند و معتقدیم خصوصا برادران اهل سنت ما می‌توانند به ما در آشنا شدن با سنت و سیره نبوی کمک کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی، پارلمان فرهنگی استان است اگر آن را جدی بگیریم ظرفیت بسیار بالایی دارد و اگر آن را جدی نگیریم متاسفانه فعالیت‌های فرهنگی ما متشدد و بعضا معارض پیش می‌رود و ما نمی‌توانیم از حیثیت فرهنگی انقلاب اسلامی مخصوصا در شرایط فعلی که در یک جنگ ترکیبی قرار داریم دفاع کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار