مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از پیش‌بینی وقوع تندبادهایی با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت در نیمه شرقی استان کرمانشاه طی روزهای آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 06 October 2015
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از پیش‌بینی وقوع تندبادهایی با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت در نیمه شرقی استان کرمانشاه طی روزهای آینده خبر داد.

شاهرخ پارسا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: از اواخر وقت امروز تا روز جمعه سامانه قوی و ناپایداری جو استان را متأثر می‌کند.

وی بیان داشت: در زمان استقرار این سامانه ضمن خنک شدن هوا، در برخی ساعات و پاره‌ای نقاط به‌ویژه در نقاط شرقی استان شاهد بارش باران و وقوع رعد و برق خواهیم بود.

پارسا با بیان اینکه شرایط ناپایدار طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری از نمود بیشتری برخوردار است، افزود: به‌دلیل همراهی این سامانه با میدان‌های باد جنوب و جنوب غربی شرایط طوفان‌های گرد و خاک بر روی صحاری عراق و عربستان فراهم و به‌طور گسترده‌ای باعث ورود گرد و غبار به جو استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه وزش باد ناشی از این سامانه در برخی نقاط استان به ویژه مناطق اورامانات و نیمه شرقی استان همچون شهرستان‌ها هرسین، صحنه، بیستون، کنگاور و سنقروکلیایی را شدیدتر عنوان کرد.

پارسا تصریح کرد: سرعت وزش باد در این سامانه حدود 60 تا 80 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده است و به مسئولان سازمان‌های ذی‌ربط توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از مشکلات، مخاطرات و خسارات احتمالی تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

این مسئول همچنین در توصیه به کشاورزان نیز گفت: به‌دلیل بارش طی روزهای آینده کشاورزان سرعت عمل بیشتری در برداشت محصولات خود به‌ویژه چغندر و سیب‌زمینی داشته باشند و محصولات برداشت‌‌شده را هرچه سریع‌تر به انبارهای منتخب انتقال دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار