رئیس پلیس آموزش ترافیک راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه معتقد است، در حال حاضر خسارت‌ها و مشکلات حوزه حمل و نقل کشور بیشتر از مزایای آن است.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 18 October 2015
رئیس پلیس آموزش ترافیک راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه معتقد است، در حال حاضر خسارت‌ها و مشکلات حوزه حمل و نقل کشور بیشتر از مزایای آن است.

سرهنگ علی اکبر عبداللهی در نشست خبری با اشاره به کم توجهی مسئولین کشوری به بحث ترافیک و حمل و نقل کشور اظهار کرد: متاسفانه در چند دهه اخیر مشکلات ترافیکی کشور روز به روز افزایش پیدا کرده و این امر مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده است.

وی خودرو را یکی از تکنولوژی‌های نوین دانست و افزود: این تکنولوژی در قرن اخیر وارد زندگی انسانها شد و در کشورهایی که به این تکنولوژی و صنعت آن توجه داشتند توانست منشاء تحولات خوبی شود و زندگی افراد را ارتقاء دهد، اما همین تکنولوژی در کشورهایی مانند ایران که شرایط و زیر ساخت استفاده از آن را فراهم نکردند، نه تنها مشکلی را حل نکرد، بلکه به بلای جان انسانها تبدیل شد.

عبدالهی افزود: در حال حاضر شرایط به لحاظ نبود زیر ساخت‌ها و بحث فرهنگ سازی و آموزش در حوزه ترافیک و حمل و نقل کشور بگونه ای است که خسارت‌ها و آسیب‌های این حوزه به مراتب بیشتر از مزایای آن است و این امر واقعیت جامعه امروز ماست.

وی خاطرنشان کرد: عمق این خسارت زمانی مشخص می‌شود که خسارت‌های این حوزه حتی مانع رشد تولید ناخالص ملی شده است.

عبداللهی با بیان اینکه در صورت قتل یک نفر و کشته شدن او جو بسیاری برای پیگیری علت آن به راه می‌افتد و جامعه نسبت به آن حساس می‌شود، گفت: این در حالیست که در بحث کشته‌های تصادفات این حساسیت میان مردم وجود ندارد و مرگ چندین نفر در کشور در طول یک روز به یک مسئله کاملا طبیعی تبدیل شده، زیرا این روند کشته شدن تدریجی است.

رئیس پلیس آموزش ترافیک راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه این میزان خسارت و آسیب در بحث حوزه ترافیک و حمل و نقل کشور را ضرورتی برای پرداختن به بحث‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی در این حوزه دانست و عنوان کرد: در این بین رسانه‌ها نقش موثری بر عهده دارند.

وی افزود: همچنین در کنار رسانه‌ها تمام دستگاه‌های مسئول و بویژه نهادهای آموزشی مانند آموزش و پرورش و نیز دانشگاه‌ها باید پای کار بیایند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار