مدیر گروه صندوق بیمه کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با اجرای طرح پوشش در استان بدون تغییر تعرفه بیمه، تعهدات صندوق بیمه در پرداخت غرامت خشکسالی به کشاورزان 2 و نیم برابر بیشتر می شود.
کد خبر: ۱۱۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴ 21 October 2015
مدیر گروه صندوق بیمه کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با اجرای طرح پوشش در استان بدون تغییر تعرفه بیمه، تعهدات صندوق بیمه در پرداخت غرامت خشکسالی به کشاورزان ۲ و نیم برابر بیشتر می شود.

فرشاد صابری در گفتگو با خبرنگار مهر، از افزایش پرداخت بیمه صندوق کشاورزی برای سال زراعی پیش رو خبر داد و گفت: با توجه به روند خشکسالی در استان طی سال های اخیر و مشکلات کشاورزان استان در این رابطه طی سال های زراعی پیش از این و خساراتی که به آنها وارد شده است طرح جدیدی برای ترغیب کشاورزان به بیمه محصولات در دستور قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی خشکسالی در استان کرمانشاه طرح جدید با عنوان «پوشش» در دستور صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفت که براساس آن بدون افزایش در مبلغ بیمه ها نسبت به سال های گذشته سطح تعهدات صندوق بیمه نسبت به سال های قبل ۲ و نیم برابر شده است.

مدیرگروه صندوق بیمه کشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: در طرح جدید هدف اصلی ما محصولات کشت پاییزه بوده که البته عمده محصول استان ما در پاییز نیز گندم آبی و دیم است که کشاورزانی که نسبت به کشت این محصولات اقدام می کنند در اثر تبعات احتمالی خشکسالی کمتر متضرر شوند.

وی از انجام اقدامات ترغیبی توسط صندوق بیمه کشاورزی استان به منظور مبادرت بیشتر کشاورزان استان به بیمه محصولاتشان در قالب طرح جدید خبر داد و گفت: با توجه به اینکه فرصت اجرای این طرح خیلی کم است با فرستادن کارشناسانی به روستاها و مراجعه خانه به خانه این طرح جدید را به کشاورزان استان معرفی کردیم تا حداکثر خدمت رسانی را در مدت دوماه تعیین شده به آنان داشته باشیم.

۳۰۲ کارشناس طرح پوشش را در استان کرمانشاه معرفی می کنند

صابری تصریح کرد: برای معرفی طرح مذکور با ۳۰۲ نفر از کارشناسان تحصیلکرده و آموزش دیده سازمان نظام مهندسی کشاورزی قرارداد بسته ایم که در سطح کل استان پراکنده شده و خانه به خانه این طرح را معرفی کرده و به آنها اطلاع رسانی شود که این طرح تنها به منظور خدمات رسانی به روستائیان است.

وی افزود: ما مطمئنیم که اگر یک قرارداد ۱۰ هزار تومانی با کشاورزی منعقد شود بعدها در صورت بروز خشکسالی مجبور به پرداخت چندین برابر خسارت و غرامت آن خواهیم و این موضوع خود هدف خدمت رسانی طرح مذکور با حمایت دولت را تصریح می کند.

مدیرگروه صندوق بیمه کشاورزی استان کرمانشاه، از تلاش ستاد بحران استان، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری ها، جهادکشاورزی، مراکز خدمات کشاورزی و نیروهای صندوق بیمه کشاورزی برای معرفی این طرح به مردم و در راستای خدمات رسانی هر چه بیشتر به کشاورزان خبرداد.

وی یادآور شد: هر چه مشتریان ما در این زمینه بیشتر باشد پرداخت خسارت ما بیشتر خواهد بود اما چون این طرح برای کمک به جامعه کشاورز روستایی است بر آن تاکید داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار