رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه خبر داد؛
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: تا کنون ۵۹ هزار و ۵۰۲ نفر در گروه سنی بین ۱۸ تا ۲۵ سال در استان در انتخابات مشارکت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۷۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸ 28 June 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی شعبانی شامگاه امروز جمعه (هشتم تیرماه) در ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۴۸ درصد از افرادی که در فرایند انتخابات مشارکت کردند از بانوان و ۵۲ درصد از آقایان بودند که این آمار نشان دهنده رشد حضور بانوان در فرایند انتخابات است.

وی افزود: از تعداد افرادی که در فرایند انتخابات حضور یافتند ۸۵ درصد با ارائه کارت ملی و ۱۵ درصد با ارائه شناسنامه در فرایند انتخابات حضور یافتند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: به تفکیک سن ۱۲ درصد از افرادی که در فرایند انتخابات حضور داشتند شامل جوان‌ترین گروه سنی یعنی بین ۱۸ تا ۲۵ سال هستند که تعداد آنها تا کنون به ۵۹ هزار و ۵۰۲ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان افراد شرکت کننده در انتخابات گروه سنی بین ۳۵ تا ۴۰ سال با جمعیت ۱۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر بوده که ۲۴ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهد، همچنین یک درصد از شرکت کنندگان بین ۸۵ تا ۹۵ سال داشتند و ۱۷۱ نفر با بیش از ۹۵ سال سن در انتخابات حضور یافتند.

شعبانی بیان کرد: کار بیشتر شعب روستایی در ساعت ۱۸ و ۲۰ به پایان رسیده و رای گیری این شعب تا نفر آخر انجام شده و سپس شمارش آرای آنها آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: رای گیری در تمامی حوزه‌های شهری تا ساعت ۲۴ ادامه دارد و نتایج کلی توسط وزارت کشور از طریق رسانه ملی تا ظهر فردا اعلام می‌شود.

شعبانی افزود: نکته مهم این است که انتخابات را در شرایطی برگزار کردیم که تنها چهل روز برای برگزاری آن فرصت داشتیم و انتخابات با وجود تمامی این شرایط در نهایت سلامت و امنیت برگزار شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: تمامی جریاناتی که امروز به عنوان کاندیدا در فرایند انتخابات بودند همگی در گفتمان انقلاب اسلامی هستند و امید است که انتخابات مایه خیر و برکت در کشور باشد.

وی اضافه کرد: هیچ گزارشی مبنی بر دخالت و جانب داری در انتخابات نداشته‌ایم و انتخابات در نهایت سلامت برگزار شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در پایان گفت: گمانه زنی‌های فضای مجازی صرفاً نظر نماینده کاندیداها در شعب بوده و صحتی ندارد، آمار مستند و دقیق پس از گشودن صندوق‌ها و ارائه صورت جلسه مشخص خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار