مدیرکل شیلات استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال میزان تولید میگوی آب شیرین در استان به 10 تن برسد.
کد خبر: ۱۱۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 25 October 2015
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال میزان تولید میگوی آب شیرین در استان به 10 تن برسد.

سید فرزاد افضلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، این استان را از نظر تولید میگوی آب شیرین در بین سایر استانها شناخته شده دانست و با اشاره به توان بالای استان در تولید میگوی آب شیرین، گفت: توان ما در این حوزه تا جایی است که پست لارو میگوی بسیاری از استانها را تامین می کنیم.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر سالانه یک میلیون قطعه پست لارو میگو در شهرستان قصرشیرین تکثیر و پرورش داده می شود، گفت: امیدواریم با توسعه این بخش بتوانیم تا اوایل سال آینده میزان تولید پست لارو را به دو میلیون قطعه ارتقاء دهیم.

افضلی افزود: پرورش میگوی آب شیرین در استان کرمانشاه از سال 1378 آغاز شده و این استان پتانسیل خوبی در زمینه تولید میگوی آب شیرین دارد.

به گفته مدیرکل شیلات استان کرمانشاه مرکز تکثیر میگوی آب شیرین شهرستان قصرشیرین سال 1383 احداث شد که این مرکز تنها مرکز تکثیر میگوی آب شیرین کشور است.

 مدیرکل شیلات استان کرمانشاه میگوی تولیدی در استان را از نظر کیفیت و بازار پسندی مناسب ارزیابی کرد و گفت: کیفیت و بازارپسندی میگوی تولیدی در استان کرمانشاه تا جایی است که بلافاصله پس از تولید به فروش می رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار