معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه همه دانش آموزان مناطق شهری استان کرمانشاه مربی بهداشت دارند، گفت: در مدارس شهری کمبود مربی بهداشت نداریم.
کد خبر: ۱۱۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 25 October 2015
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه همه دانش آموزان مناطق شهری استان کرمانشاه مربی بهداشت دارند، گفت: در مدارس شهری کمبود مربی بهداشت نداریم.

سلمان محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه همه دانش آموزان مناطق شهری استان کرمانشاه مربی بهداشت دارند، گفت: به ازای هر 750 دانش آموز در استان کرمانشاه یک مربی بهداشت مشغول به فعالیت است و لذا تمامی دانش آموزان مناطق شهری استان مربی بهداشت دارند.

محمدی با بیان اینکه بر اساس قانون تنها مدارس شهری باید مربی بهداشت داشته باشند، گفت:در مناطق روستایی خانه های بهداشت کارهای مربوط به دانش آموزان در حوزه بهداشتی را انجام می دهند.

محمدی با بیان اینکه حدود 200 نفر مربی بهداشت در سطح مدارس استان فعالیت دارند، تعداد مربیان بهداشت در مدارس شهری را کافی دانست.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: در برخی مقاطع تحصیلی کمبود مربی بهداشت داشتیم که با تدابیری که در کمیته های ساماندهی نیروی انسانی اندیشیده شد این کمبودها جبران شد و تعدادی از نیروهای مازاد برخی از رشته های علوم زیستی به عنوان مربیان بهداشت در مدارسی که کمبود مربی بهداشت دارند مشغول به فعالیت شده اند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه مربیان بهداشت کار نظارت بر فعالیت های بهداشتی را در مدارس بر عهده دارند، گفت: مربیان بهداشت مجری پیاده سازی طرح های ابلاغی بهداشتی در مدارس هستند.

محمدی آموزش نکات مربوط به سلامت به دانش آموزان را از مهمترین اولویت های کاری مربیان بهداشت در مدارس دانست و گفت: این مهم با توجه به اهمیت سلامت در داشتن جامعه ای سالم حائز اهمیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار